در جلسه شورای شهر بوشهر توسط کاسبان مطرح شد؛
بوشهر: نشست علنی شورای شهر بوشهر با غیبت دهدار رییس شورا و ندا عبدالله زاده رییس کمیسیون بودجه در شرایطی برگزار شد که اداره جلسه به روح الله نصرتی نایب رییس وی واگذار شد. همچنین پایان جلسه با حضور تنها 4 عضو همراه بود!
کد خبر: ۶۹۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 17 December 2018

بوشهر: نشست علنی شورای شهر بوشهر با غیبت دهدار رییس شورا و ندا عبدالله زاده رییس کمیسیون بودجه در شرایطی برگزار شد که اداره جلسه به روح الله نصرتی نایب رییس وی واگذار شد. همچنین پایان جلسه با حضور تنها 4 عضو همراه بود!

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ در این نشست که با حضور شهروندان همراه بود، برخی از کسبه پاساژ ملت از گودبرداری های رها شده در اطراف محل کسب خود و نبود سرویس بهداشتی در این نقطه از مرکز شهر گلایه مند بودند.

برخی از کسبه یادآور می شدند: محل های سابق سرویس بهداشتی برای کسبه پاساژهای ملت و آزادی و همچنین شهروندان، توسط متولی موقوفه سیدمحمدرضا کازرونی برای ساخت پاساژ جدید تخریب شده و به گفته یکی از آنها این مشکل باعث گردیده تا شاهد باشیم اتباع روس که برای خرید به این مناطق مراجعه می کنند، در اطراف پاساژ به قضای حاجت بپردازند که این وضعیت در شان مرکز استان نیست.

در این نشست که شهردار بوشهر حضور داشت، امیری اعلام آمادگی کرد که به محض مشخص شدن زمین از موقوفه مرحوم کازرونی، امکان ساخت سرویس بهداشتی در این محل داریم و انتظار می رود کسبه و بازاریان هم همکاری لازم برای این مهم داشته باشند.

طاهره شمشیری عضو شورای شهر بوشهر نیز انتقاد کرد: در همه شهرهای کشور پاساژها خدماتی مانند سرویس بهداشتی را درنظر می گیرند، ولی در بوشهر افرادی هستند که پاساژ می سازند ولی برای پارکینگ، راه پله و بعضا آسانسور اقدام اصولی نمی کنند و بعد هم باید التماس شان کنیم که سرویس بهداشتی برای کسبه و مشتریان تعبیه کنند، درحالی که نباید به چنین ساخت و سازهای بی ضابطه ای که حق سایر شهروندان را نادیده می گیرند مجوز داد.

اکبر توسلی دیگر عضو شورا نیز با بیان اینکه امروز سرویس بهداشتی به اولویتی برای شهر مبدل شده، گفت: انتظار می رود شهرداری برای این موضوع و همچنین گودبرداری های رها شده در سطح شهر تدبیری بیندیشد.

شهردار بوشهر نیز با تاکید بر اینکه گودبرداری ها ناشی از معطل ماندن موارد درخواستی مالکان زمین در کمیسیون ماده 5 است گفت: شهرداری نیز در این کمیسیون یک رای دارد و انتظار می رود سریع تر تعیین تکلیف شوند.

نهایتا مقرر شد برای موضوع سرویس بهداشتی و گودبرداری های رها شده در اطراف پاساژ ملت، نماینده کسبه با شهرداری هماهنگ باشند و زمین های موردنظر برای استقرار سرویس بهداشتی پیش ساخته معرفی شود.

در گرانی های بوشهر، دستگاههای نظارتی کجا هستند

در ادامه جلسه شورای شهر و در شرایطی که تنها 4 عضو از 9 نفر در صحن باقی مانده و برخی اعضا خداحافظی کرده بودند! چند تن از اعضا طی نطق هایی به برخی مشکلات شهری پرداختند.

روح الله نصرتی نایب رییس شورا با اشاره به گرانی بلیط هواپیما در مسیر بوشهر-تهران طی روزهای اخیر گفت: گرانی ماهی حتی نسبت به شهرهای اطراف و اقلام خوراکی مردم را آزرده خاطر و سفره آنها را کوچک تر کرده، اما مشخص نیست دستگاههای نظارتی و متولی بازرسی بازار کجا هستند و چگونه عمل می کنند.

ساخت پل شهرک نیایش تا 2 ماه آینده

کیوان هاشم زاده عضو شورای شهر بوشهر نیز با اشاره به درخواست اهالی شهرک نیایش درخصوص احداث پل عابر پیاده مقابل این محل برای کاهش تصادفات گفت: طبق پیگیری صورت گرفته از معاونت عمرانی شهرداری، ساخت اجزای پل در تهران آغاز شده و پی کنی برای نصب آن از اوایل هفته آغاز خواهد شد، ضمن اینکه هماهنگی هایی برای جابجایی خط انتقال برق فشار قوی در حال انجام است و امیدواریم تا 2 ماه آینده این پل نصب شود.

وی همچنین با بیان اینکه رکود در پروژه های آبشیرین کن استان باعث نگرانی می باشد، گفت: امیدواریم دولتی ها تکانی به خود داده تا تابستان آینده شاهد حجم بالای مشکلاتی نباشیم که امسال در زمینه کم آبی شاهد بودیم.

هاشم زاده همچنین با انتقاد از گرانی بلیط هواپیما در مسیر بوشهر-تهران اظهار داشت: مدیران دولتی که از جیب خودشان بلیط هواپیما نمی دهد و قیمت بلیط این مسیر 700 هزارتومان که سهل است، اگر 7 میلیون تومان هم باشد مشکلی برای پرداخت ندارند، همچنین خبر داریم بلیط های برخی نمایندگان مجلس هم از سوی دوستان آنها خرید می شود و نگرانی در این خصوص احساس نمی شود، ولی مردم چه گناهی کرده اند که برای سفر کاری یا درمانی باید متحمل چند میلیون تومان شوند؟

تعیین جریمه بابت نصب برچسب بر در و دیوارهای شهر

مهرزاد آسایش دیگر عضو شورا نیز در نطق خود با اشاره به گلایه شهروندان از نصب و درج برچسب یا اسپری تبلیغات بر در و دیوارهای شهر گفت: شهرداری باید از اختیارات قانونی در این زمینه برای جریمه سفارش دهندگان یا توزیع کنندگان چنین تبلیغاتی استفاده کند.

وی خواستار پیش بینی این موضوع در تعرفه درآمدی سال آینده شد و گفت: برخی شهرداری های کشور دست به اقدامات بازدارنده در این خصوص زده اند، چرا که چنین اقدامی چهره شهر را مخدوش کرده و برای امحا و پاکسازی آن هزینه هایی بر شهرداری تحمیل می کند که می توان از ظرفیت های قانونی که پیش بینی شده، نسبت به جریمه سفارش دهندگان یا توزیع و نصب کنندگان اقدام نمود و از تجربیات شهرهایی نظیر مشهد در روند اجرایی آن کمک گرفت.

انتقاد از تاخیر دهدار و عبدالله زاده برای بررسی لایحه باشگاه شاهین شهرداری

عبدالخالق برزگرزاده عضو شورا هم در سخنانی با اشاره به اینکه هفته گذشته هواداران شاهین شهرداری بوشهر با نگرانی درباره این تیم سپری کردند، گفت: انتظار می رفت امروز رییس شورا و خانم عبدالله زاده رییس کمیسیون بودجه شورا در جلسه حضور می یافتند و درخصوص لایحه بودجه این باشگاه تصمیم گیری سریع تری می شد.

وی با بیان اینکه همه اعضای شورا موافق تقویت و کمک به باشگاه شاهین شهرداری هستند، ادامه داد: از کادر فنی می خواهیم که تمرکز خود را بر مسائل فنی گذاشته تا شاهد صعود این تیم به لیگ برتر و شادی هواداران شاهین و فوتبال دوستان استان باشم.

وی همچنین خواستار توجه به مشکلات باشگاه ایرانجوان و تعیین تکلیف اعتبار پیش بینی شده برای این تیم در بودجه سالجاری شهرداری شد تا به شرایطی نرسیم که دیگر امکان نجات این باشگاه 70 ساله نباشد.

گفتنی است در این جلسه به لوایح و طرح هایی که در دستور کار قرار داشت رسیدگی نشد و به جلسه سه شنبه موکول شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار