رییس سازمان برنامه و بودجه استان:
بوشهر: اتصال بوشهر به خط ریلی کشور از مهمترین خواسته‌های مردم استان و یکی از نیازهای اساسی در حوزه زیرساخت‌ برای کشور خصوصا تکمیل نزدیک ترین مسیر ترانزیتی خلیج فارس به مرکز کشور می باشد؛ اما سال هاست این پروژه در ایستگاه وعده ها مانده است.
کد خبر: ۶۸۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 11 December 2018

بوشهر: اتصال بوشهر به خط ریلی کشور از مهمترین خواسته‌های مردم استان و یکی از نیازهای اساسی در حوزه زیرساخت‌ برای کشور خصوصا تکمیل نزدیک ترین مسیر ترانزیتی خلیج فارس به مرکز کشور می باشد؛ اما سال هاست این پروژه در ایستگاه وعده ها مانده است.

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ راه‌آهن سراسری هرچند تا شیراز رسیده، اما اقتصادی شدن این پروژه، نیازمند تکمیل تا خلیج فارس و رسیدن به بندر بوشهر است، ولی به دلیل تامین نشدن اعتبارات مورد نیاز روند اجرای پروژه کند بوده و طی سال‌های گذشته نیز متوقف شده است.

در همین راستا، اواخر سال گذشته قرارداد فاینانس پروژه راه آهن شیراز-بوشهر-عسلویه با طرف چینی در وزارت راه و شهرسازی امضا شد تا اتفاق امیدبخشی در زمینه احیای این پروژه رقم بخورد.

همچنین اواخر شهریورماه امسال رییس سازمان برنامه و بودجه استان گفته بود: معطل فایناس نخواهیم ماند و از محل اعتبارات ملی، تا آبان ماه پروژه خط آهن بوشهر شروع می شود.

اما با گذشت حدود 20 روز از آبان ماه، خبری از فعال شدن مجدد راه آهن نشده است. به همین منظور به سراغ رضا عوض پور رییس سازمان برنامه و بودجه رفتیم تا سرنوشت این وعده را پیگیری کنیم.

پیمانکار مشخص و منتظر آغاز عملیات رسمی با حضور مقامات کشوری هستیم

رییس سازمان برنامه و بودجه بوشهر با اشاره به اینکه محل تامین پروژه راه آهن بوشهر از محل فایناس با چین در نظر گرفته شده اظهار داشت: برای اینکه هماهنگی های مرسوم برای اجرایی شدن این تفاهم نامه ها زمان بر است و خواستیم معطل نمانیم، پیگیری های متعددی برای تامین نقدینگی راه آهن از محل ردیف های ملی انجام شد و نهایتا وزارت راه نیز دو قطعه راه آهن بوشهر به طول 25 کیلومتر را به مناقصه برد و پیمانکار آن مشخص شد.

رضا عوض پور ادامه داد: در شرایط حاضر 88 میلیاردتومان برای فعال شدن راه آهن تخصیص اعتبار گرفته ایم و پیمانکار نیز در مرحله تجهیز کارگاه می باشد که پیگیر هستیم با حضور مقامات ارشد کشوری مثل رییس جمهور یا معاون اول رییس جمهور پروژه به صورت رسمی کلید بخورد.

وی درباره اینکه بلاخره چه زمان راه آهن بوشهر رسما استارت می خورد؟ گفت: پیمانکار مشخص شده و در مرحله تجهیز کارگاه است، برای حضور مقامات کشوری در شروع پروژه نیز استاندار پیگیر هماهنگی با دولت می باشد تا از فرصت حضور رییس جمهور و معاون اول رییس جمهور در استان بتوانیم درخصوص پروژه های مهم دیگر دستوراتی دریافت کنیم، اما اجازه دهید زمان دقیق که امیدواریم خیلی نزدیک باشد، در موعدی که قطعی شود، اطلاع رسانی کنم.

به گفته عوض پور، با پیگیری هایی که صورت گرفته، بسیار خوش بین هستیم در بودجه 98 ردیف مربوط به راه آهن بوشهر جهش قابل توجهی داشته باشد که می تواند برای فعال شدن پروژه کمک نماید و در ادامه فاینانس برای تامین اعتبار مالی پروژه اجرایی شود.

باید منتظر ماند و دید سرانجام چه زمان وعده ها برای فعال شدن مجدد پروژه راه آهن بوشهر محقق خواهد شد و کی سوت قطار به گوش هم استانی ها می رسد؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار