کد خبر: ۶۷۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷ 21 October 2018

بوشهر:مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: دستگاه های اجرایی این استان بابت هزینه بیمه کارکنان دولت 100 میلیارد ریال به این اداره بدهکار هستند.

به گزارش ایرنا، پرویز رمضانی روز یکشنبه در نشست با استاندار بوشهر به مناسبت گرامیداشت هفته بیمه سلامت افزود: از این میزان مطالبات 55 میلیارد ریال مربوط به نیمه نخست امسال و 45 میلیارد ریال نیز مربوط به سال های 95 و 96 است.
وی بر ضرورت پرداخت این بدهی ها برای پاسخگویی بیمه سلامت به سایر بخش ها تاکید کرد.
رمضانی درباره بدهی بیمه سلامت به مراکز بهداشتی و درمانی استان گفت: سال گذشته 270 میلیارد ریال بابت مطالبات بیمارستان های دانشگاهی در این استان به صورت اوراق خزانه پرداخت شد و کمتر از 200 میلیارد ریال هنوز از سال گذشته باقی مانده است که 80 درصد آن مربوط به مراکز دولتی و 20 درصد مربوط به مراکز غیر دولتی است.
وی یادآور شد: در زمان حاضر 480 هزار نفر در استان بوشهر از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند که 80 درصد آنان به صورت رایگان بیمه شده و دولت همه حق بیمه آنها را قبول کرده است و 20 درصد مابقی نیز با مشارکت دولت زیرپوشش قرار دارند.
رمضانی بیان کرد: هزینه درمانی افراد زیرپوشش بیمه سلامت از 380 میلیارد ریال در سال 1392 با افزایش چهار برابری در سال گذشته به یکهزار و 750 میلیارد ریال افزایش یافته است.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه هزینه درمانی از جیب مردم کاهش یافته است تصریح کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت سبب افزایش رضایت‌مندی مردم در هزینه‌های درمانی شده است.
رمضانی به چالش‌های فراروی این بیمه پرداخت و ادامه داد: در زمان حاضر نامتوازن بودن هزینه‌های درمانی و درآمدهای بیمه سلامت از جمله مشکلات این بیمه است به ‌گونه‌ای که رشد 300 درصدی در هزینه درمانی و رشد 60 درصدی در تامین درآمدها وجود دارد.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر در مورد برطرف کردن مشکل هم ‌پوشانی بیمه‌ای گفت: برخی بیمه شدگان دارای 2 دفترچه بیمه ای هستند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده یکی از دفترچه های بیمه آنها باطل می‌شود.
وی افزود: پیش‌ بینی می‌ شود 70 هزار نفر در استان بوشهر دارای 2 دفترچه بیمه داشته باشند.
استاندار بوشهر گفت: در اجرای طرح تحول نظام سلامت قدم‌های مهم و بزرگی برای افزایش خدمات و کاهش هزینه‌های درمانی مردم برداشته شده است.
عبدالکریم گراوند بیان کرد: بهداشت، درمان و حوزه سلامت یکی از مواردی است که در سبد زندگی، رفاه و آسایش خانواده‌ها تاثیرگذار است.
وی با تاکید بر توجه به طرح‌های حوزه سلامت برای ارتقای رفاه و آسایش مردم گفت: فرهنگ ارائه خدمات درمانی و نسخه نویسی که نقشی مهم در سلامت و هزینه مردم دارد باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار بوشهر اضافه کرد: پرداخت بموقع هزینه‌ موسسه های درمانی و بیمارستان‌ها سبب ارتقای خدمات و افزایش رفاه و آرامش مردم می‌ شود. 
گراوند، ارتقای سطح کیفیت در ارائه خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان، رفع همپوشانی بیمه‌ای و بسط و گسترش برنامه پزشک خانواده در قالب بیمه سلامت ایرانیان را از جمله برنامه‌های مهم اجرایی در حوزه سلامت دانست.
وی با تاکید بر توجه به مطالبه ها و درخواست‌های مردم در حوزه سلامت افزود: پرداخت بموقع هزینه‌ موسسه های درمانی و بیمارستان‌ها سبب ارتقای خدمات حوزه سلامت و افزایش رفاه و آرامش مردم می ‌شود.
استاندار بوشهر گفت: یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه و پیشرفت حوزه سلامت شهروندان است که باید برای رفاه بیشتر مردم به این مهم توجه ویژه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار