کد خبر: ۶۶۹۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱ 20 October 2018

بوشهر:استاندار بوشهرگفت: انتقال مالکیت و تغییر اراضی واحدهای تولیدی اقتصادی بویژه در بخش پرورش میگو توسط دستگاه های دولتی این استان ممنوع شد.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه درنشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر افزود: چنانچه دستگاهی مانند راه و شهرسازی قصد تملک این اراضی را داشته باشد این انتقال تابع یک سری قوانین و مقررات است و در غیر این صورت انتقال خلاف قوانین و مقررات است.
وی بیان کرد: در ارتباط با زمین های پرورش میگو که در محدوده شهرها قرار می گیرند منابع طبیعی باید برای انعقاد قرارداد با اداره کل مسکن راه و شهرسازی از انتقال مالکیت آنها خودداری کند.
گراوند تاکید کرد: انتقال مالکیت های اراضی پرورش میگو به دستگاه های دولتی اجحاف درحق مردم و تولید است.
وی ادامه داد: در ارتباط با سایت پرورش میگوی مند نیز شرکت توزیع برق استان موظف است در موعدد مقرر نسبت به برق رسانی آن اقدام کند.
استاندار بوشهر با اشاره به کاهش ذخائر دریایی ادامه داد: باتوجه به تحلیل رفتن این ذخایر شیلات باید با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و بویژه تعاونی های صیادی این موضوع را مدیریت کند.
وی گفت: آموزش با هدف توجیه آنها از جمله راهکاری است که می تواند به پایداری ذخائر دریایی کمک کند.
وی در ارتباط با هزینه های بندری نیز گفت: مقرر شده هزینه های این بخش بجای محاسبه با نرخ ارز آزاد با ارز نیمایی محاسبه شود که این مهم نقش پررنگی در کاهش هزینه های بندری ایجاد می کند.
گراوند افزود: امید است با این تعرفه ها به میزان ثابتی برسد تا دغدغه فعالان این عرصه بطور کامل برطرف شود.
وی بیان کرد: در ارتباط با موضوع سوخت شناورها نیز مشکل برطرف شده و مسایل جزئی پیرامون این موضوع نیز بزودی ساماندهی می شود.
گراوند در ارتباط با سفر هیات تجاری استان بوشهر به قطر نیز گفت: در جریان این سفر در دیدار با مسئولان قطری دستاوردهای بسیار خوبی داشت که موافقت برای صادرات مواد معدنی ازجمله آنهاست.
وی گفت: مقرر شده بطور متقابل مسئولان قطری نیز طی ماه های آینده از استان بوشهر بازدید و از نزدیک در جریان ظرفیت های صادراتی استان قرار گیرند.
گراوند افزود: قطر بهترین فرصت برای استان بوشهر در زمینه صادرات است که می توان از آن برای صادرات کالا به سایر کشورها نیز استفاده کرد.
وی گفت: در این زمینه می توان استان بوشهر را بعنوان پایلوت حوزه مدیریت اختیارات انتخاب کرد که تحقق این مهم با هدف واگذاری بخشی از اختیارات به استان می تواند زمینه ساز گام هایی بزرگ در عرصه مبادلات تجاری با قطر قلمداد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار