در مسابقات پاراآسیایی :
بوشهر: ایرانی ها در شرایطی با پایان مسابقات پاراآسیایی در رتبه 3 این قاره قرار گرفتند که 11 مدال توسط ورزشکاران بوشهری کسب شد.
کد خبر: ۶۶۷۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵ 15 October 2018

بوشهر: ایرانی ها در شرایطی با پایان مسابقات پاراآسیایی در رتبه 3 این قاره قرار گرفتند که 11 مدال توسط ورزشکاران بوشهری کسب شد.

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ سومین دوره بازی های پاراآسیایی اندونزی در حالی به پایان رسید که کاروان ورزشی ایران با کسب 51 مدال طلا، 42 نقره و 43 برنز و ثبت رکوردی جدید در مدال آوری و یک پله صعود نسبت به دوره گذشته در جایگاه سوم ایستاد.

کاروان ایران در دوره قبلی (۲۰۱۴) به مقام چهارمی رسیده بود، اما در این دوره به شکلی شگفت انگیزه در کسب مدال طلا موفق تر عمل کرده و به رکورد ۵۱ مدال طلا در جاکارتا رسیده و در مجموع هم ۱۶ مدال بیش از دوره قبلی ثبت کرده تا با فاصله زیادی بالاتر از ژاپن و در رده سوم قرار بگیرد.

چین که مثل همیشه حسابش از سایر کشورها جداست با ۱۷۲ طلا، ۸۸ نقره و ۵۹ برنز و در مجموع ۳۱۹ مدال در رده نخست ایستاد. بعد از آنها کره جنوبی با ۵۳ طلا، ۴۵ نقره و ۴۷ برنز و مجموع ۱۴۵ مدال در رده دوم قرار گرفت.

نکته جالب اینکه ایران دیروز در شرایطی که لحظه به لحظه به تعداد مدال های طلای خود اضافه می کرد، برای ساعاتی حتی رده دوم را هم فتح کرد؛ اما در نهایت این کره جنوبی بود که مثل دوره قبلی در جایگاه دوم قرار گرفت.

رئیس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان درخصوص عملکرد نمایندگان بوشهر گفت: ورزشکاران ملی پوش استان در سومین دوره بازی های پاراآسیایی اندونزی 11 مدال رنگارنگ کسب کردند.

محمدرضا ابراهیم زاده در گفت وگو با ایرنا افزود: 10 ورزشکار و مربی از این استان به همراه کاروان تیم ملی نابینایان و کم بینایان کشور به رقابت های پاراآسیایی اندونزی اعزام شدند که در مجموع توانستند 3 مدال طلا، 2 نقره و 5 برنز کسب کردند و محمدابراهیم زاده مطلق مربی گلبال نیز با کسب عنوان قهرمانی تیم ملی صاحب مدال طلا شد.

وی اظهار داشت: در رشته دوومیدانی و دو 1500 و 400 متر عذرا مهدوی کیا از گناوه به ترتیب طلا و برنز، سیدعرفان حسینی لیراوی و عذرا مهدوی کیا از گناوه در پرتاب نیزه مدال برنز و امیر خسروانی از گناوه در پرش طول به مقام سوم و مدال برنز دست یافت.

رئیس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان گفت: در رشته شطرنج نیز در رده تیمی بانوان فریبا زنده بودی از بوشهر در بخش استاندارد و سریع صاحب 2مدال طلا و در انفرادی به نقره و برنز دست یافت و مجیدباقری از بوشهر مقام دوم تیمی و نقره را در بخش استاندارد این رشته کسب کرد.

وی یادآور شد: هفت تن از ورزشکاران اعزامی استان بوشهر از شهرستان گناوه بودند و بنده به همراه مهرداد بیابانی نیز از گناوه به ترتیب مربیگری تیم ملی گلبال و دوومیدانی را برعهده داشتیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار