شهردار جدید بوشهر :
بوشهر: شهردار بوشهر گفت: پاکدستی، کارآمدی و برخورد مناسب با ارباب رجوع مهمترین اولویت من در این مجموعه است .
کد خبر: ۶۶۷۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱ 14 October 2018

بوشهر: شهردار بوشهر گفت: پاکدستی، کارآمدی و برخورد مناسب با ارباب رجوع مهمترین اولویت من در این مجموعه است .

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ نورالدین امیری در آئین معارفه اش در سالن اجتماعات شهرداری مرکز استان که با حضور اعضای شورای شهر، معاونان و مدیران شهرداری و سازمان های تابعه برگزار شد، گفت: باید بپذیریم شهر و نیازهای آن تغییر کرده و نمی توان با گفتمان و شیوه های 20، 30 یا 60 سال گذشته آن را اداره کرد.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1cpmbpr211mb415b5patuh7hd84.jpg

امیری در ادامه به بیان نکاتی که به گفته وی منشور نانوشته وی با همکارانش در شهرداری می باشد پرداخت و گفت: پاکدستی خط قرمز من است و اگر گزارش مستندی در این خصوص برسد، گذشت نکرده و بدون فوت وقت درباره آن فرد یا مجموعه تصمیم گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه چه یک هفته شهردار باشم و چه این زمان طولانی تر باشد، می خواهم با همکارانم در این مجموعه با آبرو بمانم افزود: شرایط امروز جامعه نشان می دهد اعتماد عمومی تنزل یافته که تخلفات اقتصادی مکرر یکی از دلایل آن می باشد، از این رو با تخلف و فساد در مجموعه شهرداری در هر سطحی و از هر فردی باشد گذشت نمی کنم.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1cpmbpr211ov9fda1adn13ca1cgp3.jpg

امیری با بیان اینکه افرادی می توانند با بنده کار کنند که کمتر حرف زده و بیشتر عمل کنند اظهار داشت: در تغییرات مدیریتی تنها توانمندی و کارآمدی افراد مدنظر است و اگر انتصابی هم باشد، اولویت با نیروهای داخل شهرداری است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در کنار پروژه های کوچک، باید به سمت پروژه های بزرگ در شهر هم حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: رضایت مردم خط قرمز دیگری است، طوری که باید شاهد برخورد مناسب با ارباب رجوع باشیم. به هرحال می پذیرم توقعاتی وجود دارد که شاید اجابت آن بزودی و در فرصتی کوتاه ممکن نباشد، ولی باید شهروند و مراجعه کننده را به خوبی و صادقانه توجیه کرد که احساس نکند به خواسته وی بی اعتنایی شده است.

شهردار جدید بوشهر بیان کرد: از همکاران و معاونت ها درخواست دارم در وظایف یکدیگر مداخله نکنند و مواردی که هم پوشانی دارد در جلسات مدیریتی مورد بررسی و توسط بنده تصمیم گیری و ابلاغ می شود.

امیری با بیان اینکه گرانی و نوسانات ترکش هایش در بازار دیده می شود، برای شهرداری در حد و اندازه موشک بوده، گفت: با کاهش ساخت و سازها، درآمدهای اصلی شهرداری ها افت شدیدی کرده و ما نیز از این درآمد به نحو زیادی محروم شده ایم، اما این اوضاع فرصتی است که خلاقت و درآمدهای پایدار دیگری بدون فشار بیشتر به شهروندان را پیگیری کنیم. البته برای رونق ساخت و ساز راهکارهایی دارم که تا قبل از معارفه، بصورت جسته و گریخته با کارشناسان و برخی اعضای شورا مطرح کرده و باید بررسی و اجرایی کرد.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1cpmbpr21pbd124bdo31qh51e021a.jpg

در تغییرات مدیریتی، نظر نهایی با خودم است

شهردار مرکز استان در پاسخ به بخشی از اظهارات اکبر توسلی عضو شورا درخصوص اینکه بحث هایی درباره لیست 40 تا 50 نفره تغییر مدیران شهرداری از بیرون به وی داده شد، گفت: چنین موضوعی صحت ندارد. به هرحال تغییر برای پیشبرد فعالیت هر سازمان حق مدیر است، ولی قطعا تغییرات از میان نیروهای شهرداری و با نظر شخص بنده است.

از تغییرات تا منازل سازمانی شهرداری

توسلی عضو شورا در سخنانی در این نشست ضمن اشاره به موضوع تغییرات که پاسخ شهردار را در پی داشت، گفت: این شهرداری نیروهای توانمندی دارد که برای تغییرات نیازی به آوردن نیرو از بیرون نیست. ما شهرداری بنام اندرزگو داشنیم که به شهرداری مناطق تهران رسید، اسکندرپور که فرماندار و اکنون شهردار شیراز است، میگلی نژاد که به نمایندگی مجلس رسید، فضل الله توسلی هم به عنوان قائم مقام شهردار کلانشهر اراک منصوب شده و فروزانی هم معاون استانداری فارس شده و نشان از نیروهای توانمند در شهرداری می باشد.

این عضو شورا سپس خواستار تدوین شیوه نامه ای برای اختصاص منازل سازمانی میان کارمندان و رفع تبعیض ها در این خصوص شد، طوری که برخی نیروها سالها در منازل سازمانی مانده و خانه ملکی شان را اجاره داده، ولی مابقی کارکنانی که ارتباط و رانتی ندارند اجاره نشینی را تحمل می کنند.

وی در پایان، معارفه شهردار بوشهر در استانداری را صحیح ندانست و گفت: این موضوع در شان شهردار مرکز استان نبوده و باید مراسمی شایسته با حضور مردم برگزار می شد. از همکاران شورا نیز انتظار داشتم اگر نمی توانند شان این نهاد را بالا ببرند، با این رفتارها آن را تنزل ندهند.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1cpmbpr21aev1f8h1fvj1q1q64o1i.jpg

تغییرات حق شهردار است

کیوان هاشم زاده عضو دیگر شورای شهر بوشهر نیز در سخنانی گفت: تغییرات حق شهردار می باشد، ولی با شناختی که از جناب امیری دارم، ایشان با شمشیر و داس نیامده و کسی از پیش حذف شده نیست، از این رو همکاران شهرداری توانمندی های خود را نشان دهند و قطعا شهردار نیز این موارد را می بینید.

به گفته وی، تنها ملاک شورای شهر به عنوان ناظر شهرداری در تغییرات موردنظر کارآمدی افراد است.

هاشم زاده با بیان اینکه غیر از تکمیل تقاطع غیرهمسطح بوشهر، طی یکسال اخیر پروژه جدیدی در شهرداری اجرا نشده، گفت: همه ما مقصریم و یکسال اخیر بهانه مان این بود که شهردار نداریم، ولی اکنون بوشهر دارای شهردار شده و باید کارکنان نیز شهردار را کمک و همراهی کنند تا شاهد رضایت بیشتری شهروندان باشیم.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1cpmbpr211339mf4rl780g1rvc1p.jpg

شهردار با اختلاف افکنان برخورد کند

طاهره شمشیری رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر نیز با بیان اینکه شهردار با داس نیامده گفت: نباید با شانتاژهایی مثل اینکه تغییرات حداکثری در راه است، بین همکاران شهرداری تفرقه به وجود آورد؛ همان اتفاقی که طی یکسال اخیر شاهدش بودیم و اگر تکرار شود، سکوت را جایز نمی دانم و باید شهردار با چنین افرادی برخورد کند.

وی افزود: یکسال گذشته و عدم تعیین شهردار تقصیر شورا نبود و شاهد مداخله هایی برای تاخیر انداختن در این موضوع بودیم که حتی با پیشنهاد ات کلان وارد می شدند. قطعا این افراد روزی در پیشگاه مردم و تاریخ هویدا می شوند، با این وجود امیدواریم شهردار منتخب با انگیزه و برنامه های خوبی که داشته، این عقب افتادگی را جبران نماید.

گفتنی است رییس شورای شهر بوشهر در ابتدای این مراسم و پس از معارفه امیری به عنوان شهردار، به همراه مهرزاد آسایش دیگر عضو شورا از سالن شهرداری خارج شد. برزگرزاده و نصرتی اعضای غایب شورا در این مراسم بودند. طبق اعلام برخی اعضای شورا، نصرتی در مراسم معارفه مدیرکل جدید تامین اجتماعی حضور یافته بود.

در بخش پایانی این مراسم، معاونان شهرداری و مسئول حراست در سخنانی از تلاش و همراهی همکاران خود برای پیشبرد برنامه های شهردار جدید خبر دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار