رییس شورای شهر بوشهرمقصرمشکلات شوراراپیداکرد:
بوشهر: رییس شورای شهر بوشهر ، رسانه ها را مقصر اختلافات یا قهر و آشتی اعضا دانست!
کد خبر: ۶۶۲۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷ 02 October 2018

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ ابوذر دهدار در نشست علنی شورای شهر بوشهر با اشاره تلویحی به اتفاقات هفته گذشته درخصوص گفتگوهای تند میان وی و توسلی دیگر عضو شورا درباره سوالاتی از عملکرد باشگاه شاهین شهرداری و همچنین از حدنصاب افتادن جلسه به دلیل غییبت برخی اعضا گفت: همکاران ما با هم اختلاف شخصی ندارند و اگر بحث هایی وجود دارد کارشناسی است، از این رو تقاضا داریم رسانه ها دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود نباشند و به همدلی و وحدت اعضا کمک کنند!

این اظهارات در شرایطی می باشد که قهر و آشتی اعضای شورا در جلسات متعدد و حتی صدور بیانیه هایی علیه یکدیگر در فضای مجازی طی هفته گذشته مسبوق به سابقه بوده، ولی ظاهرا رییس شورای شهر بجای دعوت همکارانش به خویشتن داری، رسانه ها را مقصر می داند.

دهدار معتقد است: اعضای شورای شهر طی یکسال گذشته تلاش زیادی داشته و پیگیری های موثری انجام داده اند که گزارش آن بزودی منتشر می شود، اما طولانی شدن سرپرستی شهرداری باعث شده تا عملکرد شورا نیز تحت الشاع قرار بگیرد، درحالی که شورا به وظایف قانونی خود برای انتخاب شهرداران عمل کرد.

مسئولان نظارت بیشتری بر بازار کنند

عبدالخالق برزگرزاده عضو شورا هم در این نشست طی نطقی با اشاره به مشکلات پیش آمده در بازار ناشی از احتکار و گرانی گفت: سفره مردم روز به روز کوچک تر شده و توقع می رود دستگاه قضایی با اخلالگران اقتصادی برخورد جدی داشته باشد و مسئولان هم نظارت موثرتری بر بازار و قیمت ها داشته باشند.

رییس مرکز پژوهش های شورای شهر همچنین از پیگیری استاندار درخصوص فعال شدن نمایندگی کنسولگری عراق در بوشهر برای صدور ویزای سفر اربعین تشکر کرد و اظهار داشت: با این اقدام، روند صدور ویزا برای مشتاقان سفر اربعین از بوشهر تسهیل می شود و نیاز به ارسال مدارک زائران به استان های دیگر نیست.

وی در پایان روز سالمندان را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که از تجربه گرانبهای این گروه استفاده شود.

ضرورت تقویت آتش نشانی بوشهر

کیوان هاشم زاده دیگر عضو شورا نیز با تبریک روز آتش نشان، اظهار داشت: خرید ماشین پله آتش نشانی برای بلندمرتبه ها در بودجه امسال شهرداری پیش بینی شده که انتظار می رود رییس شورا پیگیر تحقق آن باشد، چون برای شهر ضرورت دارد.

وی همچنین خواستار توجه جدی و ارائه تسهیلاتی به آتش نشان ها شد که فعالیت دشواری دارند و در حوادث با جان آنها بازی می شود.

هاشم زاده در پایان با اشاره به مصوبه امسال شورای شهر جهت اختصاص مبلغی به مراسم اربعین خواستار افزایش آن شد تا با توجه به گرانی هزینه ویزا یا حمل و نقل، به زائران شهر بوشهر در این خصوص کمک شود.

دکل های مخابراتی که به شهرداری پول نمی دهند

نصرتی نایب رییس شورای شهر نیز در نطقی خواستار کمک های مدیریت شهری به موکب های رسمی بوشهر در مراسم اربعین شد.

وی همچنین از عدم پرداخت اجاره دکل های مخابراتی خصوصا مربوط به شرکت ایرانسل به شهرداری انتقاد کرد و گفت: چگونه است که شهرداری قادر به برخورد با دستفروش می باشد، ولی قادر به پیگیری حق شهروندان از نصب 20 دکل نیست و موضوع را امنیتی می کنند. ما خواستار حل این مشکل هستیم.

وی همچنین به بروز تخلفاتی در مجتمع تجاری استوار در خیابان سنگی اشاره کرد و گفت: چه کسی پشت ماجرا است که شهرداری به تخلفات این مجموعه نظیر افزایش یک طبقه ورود نمی کند، درحالی که حتی واحدهای تجاری در همکف نیز فعال کرده است.

نصرتی خواستار پیگیری موثر این مسئله توسط کمیسیون عمران شورای شهر شد.

4 عضو شورا به دنبال ایجاد مشکل برای شاهین نیستند

اکبر توسلی هم گفت: درخصوص سوالات کتبی 4 عضو شورا پیرامون عملکرد باشگاه شاهین شهرداری در جلسه هفته قبل از سوی رییس و برخی همکاران وی بحث هایی صورت گرفته که صحیح نیست و ما نیز به دنبال ایجاد مشکل برای این تیم نیستیم.

وی ادامه داد: هدف ما روشنگری و انجام وظیفه نظارتی شورا بوده و انتظار داریم رییس شورا نیز بجای دفاع از برخی موارد، به وظیفه نظارتی این نهاد احترام بگذارد.

با این حال دهدار رییس شورا عقیده داشت که درخواست وی این بوده که عملکرد سال های گذشته باشگاه شاهین هم بررسی شود و منحصر به ابتدای فصل جاری نباشد تا انصاف رعایت شود، چون بخش عمده بدهی و اشکالات از گذشته بوده است.

توسلی در پایان گفت: متاسفانه در کمیته کار کمیسیون ماده 5 شهرسازی که اداره راه و شهرسازی دبیر آن می باشد، مواردی مصوب می گردد که به ساختار شهر ضرر می رساند و اگر اصلاح نشود، ناگزیر به اعلام این مشکلات به مردم خواهیم بود.

 سایه حواشی جلسه هفته قبل شورا در شوخی های برخی اعضا با هم دیده می شد. (غیبت 3 عضو که آنها افت فشار توسلی عضو شورا و انتقال وی به بیمارستان را دلیل اقدام خود دانستند، ولی گروه اکثریت شورا معتقد بود این کار برای از حدنصاب انداختن جلسه صورت گرفته). از این رو برخی اوقات که توسلی از جلسه خارج می شد، برخی اعضا به کنایه می گفتند اگر افت فشار پیش آمده تا شما را همراهی کنیم! طرف مقابل هم به شوخی می گفت: باید درخواست استقرار پزشک در شورا کنیم تا جلسه ها برای انتقال همکاران به بیمارستان از حدنصاب نیفتد! توسلی هم خروج خود از جلسه را برای مشورتی تلفنی دانست و مجددا به صحن برگشت.

گفتنی است دستور کار این جلسه، بررسی لوایح تملک املاک در مسیر که از سوی کمیسیون عمران و معماری بررسی شده بود. همچنین با طرح کمیسیون عمران برای کمک 15 میلیون تومانی به هیات کاراته جهت اعزام تیم به مسابقات کشوری موافقت شد. همچنین مصوبه کمک 300 میلیون تومانی به تیم ایرانجوان بوشهر جهت حضور در لیگ دو کشور با رفع ایرادات مورد اشاره فرمانداری مجددا مصوب گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار