کد خبر: ۶۶۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ 01 October 2018
 
برنامه‌های اربعین استان بوشهر با محوریت مردم برگزار می‌شود

بوشهر - استاندار بوشهر بر لزوم پرهیز از دولتی‌شدن برنامه‌های محرم و صفر تاکید کرد و گفت: برنامه‌های اربعین حسینی در استان بوشهر با محوریت مردم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند ظهر یکشنبه در نشست ستاد اربعین حسینی در استان بوشهر اظهار داشت: مردم استان بوشهر عشق و علاقه بالایی به اهل بیت(ع) دارند و در مراسم و برنامه‌های مختلف شاهد این عشق و شور هستیم.

وی بر لزوم پرهیز از دولتی‌شدن برنامه‌های محرم و صفر تاکید کرد و خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم و برنامه‌های اربعین حسینی در همه ابعاد در استان بوشهر با محوریت مردم برگزار می‌شود.

استاندار بوشهر خواستار استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های مردم و خیرین در برنامه‌های ستاد اربعین شد و اضافه کرد: مردمی برگزار شدن مراسم ماه محرم و صفر عمل مهمی در زنده نگه داشتن این مراسم است.

وی با تاکید بر اینکه آئین‌های مذهبی به خصوص محرم و صفر به سبب مردمی برگزار شدن آن زنده نگه داشته شده است، افزود: در ایام اربعین نیز باید در این مسیر حرکت شود و از اتکا به دولت پرهیز شود.

گراوند از صدور ویزای اربعین در استان بوشهر برای نخستین بار خبر داد و اضافه کرد: با استقرار دفتر کنسول‌گری عراق در بوشهر شاهد کاهش هزینه‌های رفت و آمد و ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر  در زمینه صدور ویزا خواهیم بود.

وی خواستار حرکت زائران اربعین حسینی به صورت کاروانی برای شرکت در مراسم اربعین در کربلا شد و بیان کرد: این نوع حرکت کاروانی باعث بهبود وضعیت امنیت و سلامت افراد خواهد شد.

استاندار بوشهر یکی از اولویت‌های ستاد اربعین را امنیت و سلامت زائران اربعین حسینی دانست و افزود: در راستای توسعه زیرساخت‌ها برای رفاه زائران اربعین حسینی معاون عمرانی استاندار بوشهر بازدیدی از مرز شلمچه انجام داده است.

وی خواستار هماهنگی و همراهی همه دستگاه‌ها در برنامه‌های اربعین حسینی شد و بیان کرد: هماهنگی با پلیس راهور و اداره کل حمل و نقل و راهداری استان بوشهر در استقرار موکب‌ها در مسیر زائران و راه‌های مواصلاتی ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار