کد خبر: ۶۶۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 28 September 2018

بوشهر:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نمایندگان مجلس در باره FATF به اظهارنظرهای کارشناسان، منتقدان و معترضان توجه کنند.

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: 
سند و برنامه ای است که توسط غربی ها و نظام سرمایه داری تدبیر و تدوین شده و ایران با پیوستن به آن ضرر می بیند.
وی بیان کرد: در این ارتباط با توجه به اظهارنظرهای کارشناسان اقتصادی و اعتراض برخی دانشجویان، نمایندگان مجلس پیرامون این موضوع توجه جدی داشته باشند.
صفایی بوشهری ادامه داد: با پیوستن ایران به FATF فضایی درست می شود تا این گروه همواره در عرصه های امور مالی ایران را در فشار اقتصادی قرار دهند.
امام جمعه بوشهر گفت: به همین دلیل باید هوشیار باشیم تا با عضویت و یا امضا این سند مشکلاتی پیرامون اقتصاد کشور ایجاد نشود.
صفایی بوشهری با محکوم کردن حادثه تروریستی حمله به رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز اظهار داشت: دشمنان مطمئن باشند با این جنایت و خیانت مزدورانه اقتدار نظام جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح آن خدشه دار نمی شود.
وی تاکید کرد: دشمنان باید بدانند با کوچکترین تعرض به خاک ایران اسلامی درس دفاع مقدس نیز برای آنها تکرار می شود.
امام جمعه جمعه بوشهر ادامه داد: عاملان حادثه اهواز بدانند که بزودی از مزدوران تروریستی و نوکران غرب انتقام خون قربانیان این حادثه گرفته خواهد شد.
وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: تلاش های نیروهای مسلح استانبوشهر که مایه عزت و افتخار هستند، همواره قابل تقدیر و ستایش است.
صفایی بوشهری با گرامیداشت 9 مهر روز بزرگداشت سالمندان اظهار داشت: سالمندان سایه صبر جامعه هستند که با افزایش عمر آنها درخت وجودی آنها نیز سایه گستری بیشتری پیدا می کند.
وی تاکید کرد: در این ارتباط انتظار می رود همه مردم به سالمندان توجه ویژه و فضای زندگی این قشر را توام با آرامش و آسایش کنند.
صفایی بوشهری گفت: یکی از مشکلات سالمندان مساله حقوق است که پس از یک عمر زحمت زمان بازنشستگی حقوق آنها به شدت کاسته و در زندگی روز مره خود با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند.
وی با بزرگداشت هفت مهر روز آتش نشانی از فعالان این عرصه قدردانی و در ادامه هشتم مهر روز جهانی ناشنوایان را نیز گرامیداشت.
امام جمعه بوشهر با گرامیداشت بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی یادآور شد: برخی از مدارس از ابتدایی ترین تجهیزات در شروع سال تحصیلی برخوردار نیستند که در این ارتباط آموزش و پرورش و خیران باید نگاه ویژه به این مدرسه ها داشته باشند.
در حاشیه نمازجمعه این هفته بوشهر شماری از دانشجویان با در دست داشتن کاغذ نوشته هایی خواستار خودداری ایران از پیوستن به FATF شدند.
FATF گروه ویژه اقدام مالی یک نهاد فراملی ناظر بر مقررات و قوانین کشورهای مختلف برای سنجش میزان کارایی آنها در مبارزه با پولشویی است. 
لیست سیاه این گروه که شامل کشورهایی با قوانین غیرشفاف و ناکافی برای مبارزه مؤثر با پولشویی می‌شود تا سال 2015 فقط کره شمالی و ایران را دربر داشت.
پس از امضای توافق هسته‌ای میان جمهوری اسلامی و 6 قدرت جهانی، گروه ویژه اقدام مالی حضور ایران در لیست سیاه را برای یک سال به حالت تعلیق در آورد تا ایران مطابق تعهدات برجامی خود قوانین لازم را تدوین و تصویب کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار