باحضورمعاون پارلمانی رئیس جمهور:
بوشهر: سد تنگ ارم در شهرستان دشتستان بعد از قریب 9 سال از آغاز عملیات اجرایی، با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور افتتاح و آماده آبگیری شد.
کد خبر: ۶۵۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹ 15 September 2018

بوشهر: سد تنگ ارم در شهرستان دشتستان بعد از قریب 9 سال از آغاز عملیات اجرایی، با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور افتتاح و آماده آبگیری شد.

به گزارش «تابناک»؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر در این آئین گفت: باتوجه به برداشت های بی رویه و کاهش شدید ذخایر آب های زیر زمینی و مشکل کمبود آب آشامیدنی معیشت مردم با مشکل روبه رو شده بود.

شاپور رجایی افزود: شرکت آب منطقه ای استان در راستای احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی و استفاده از روان آبهای فصلی مطالعه ساخت سد تنگ ارم با هدف تامین آب آشامیدنی اضطراری بخش ارم را در دستور کار قرار داد.

رجایی یادآورشد: در همین راستا طرح احداث سد تنگ ارم به منظور تامین آب شرب مورد نیاز 21 هزار نفر با میزان تخصیص 2 میلیون متر مکعب در سال برای افق سال 1410 اجرا شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر افزود: احداث این سد نقش مهمی در کنترل سیلاب های فصلی که باعث تخریب زمین های کشاورزی و راههای ارتباطی در پایین دست می شود، دارد.

وی یادآور شد: سد تنگ ارم با اعتباری معادل 190 میلیارد ریال از محل اعتباراتی استانی و از نوع سنگ و سیمانی با پوشش بتن است.

رجایی گفت: حجم مخزن این سد چهار میلیون مترمکعب، ارتفاع آن 31 متر و طول تاج این سد 199 متر و عرض تاج آن چهار متر است.

سد مخزنی تنگ ارم در بخش ارم شهرستان دشتستان و در فاصله 10 کیلومتری شرق شهر تنگ ارم واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار