مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر:
بوشهر:مدیرکل دامپزشکی استان بوشهرگفت:امسال در سطح  665 هکتار استخر پرورشی در استان بوشهر یک میلیارد و 222 میلیون و 657 هزار قطعه بچه میگو ذخیره سازی شد
کد خبر: ۶۵۳۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷ 10 September 2018

بوشهر:مدیرکل دامپزشکی استان بوشهرگفت:امسال در سطح  665 هکتار استخر پرورشی در استان بوشهر یک میلیارد و 222 میلیون و 657 هزار قطعه بچه میگو ذخیره سازی شد

مرتضی بحرانی افزود: برهمین اساس دوره پرورش میگو با حمایت استانداری بوشهر و همکاری سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل شیلات استان و اتحادیه پرورش دهندگان میگو با موفقیت در حال پایان است.
وی بیان کرد: در این ارتباط نظارت بهداشتی مستمر کارشناسان دامپزشکی استان بوشهر بر 2 هزار و 708 استخر و سه هزار و 450 نمونه برداری از بچه میگوها، مولدها، میگوی پرورشی و غذای میگو و 2 هزار و 727 مورد آزمایش و تست PCR انجام شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: پایش دقیق، منظم و ردیابی بیماری ها توسط دامپزشکی، ارتقای سطح دانش و آگاهی پرورش دهندگان و رعایت مسایل امنیتی و قرنطینه ای شرایط مناسبی برای مقابله با هر گونه بیماری و حتی کنترل آن را فراهم آورده است. 
بحرانی یادآور شد: با وجود موفقیت فصل پرورش، توصیه می شود برداشت میگوها از استخرهای پرورشی با سرعت بیشتری انجام شود، زیرا تغییرات جوی و نزدیک شدن به فصل پاییز و احتمال وقوع سرمای ناگهانی ممکن است ویروس بیماری لکه سفید را در منطقه فعال کند.
امسال در سطح هار  665 هکتار استخر پرورشی در استان بوشهر یک میلیارد و 222 میلیون و 657 هزار قطعه بچه میگو ذخیره سازی شدچ.هزار و مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: با اقدامات انجام شده بهداشتی - قرنطینه ای در طول دوره تکثیر و پرورش هیچ موردی از بیماری در استخرهای پرورش میگوی این استان دیده نشده و تولیدات این استان سالم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار