بوشهر: وزارت نیرو در اقدامی بی‌ سابقه در نظام اداری ایران، جذب دو مدیر استان بوشهر از جمله مدیران عامل شرکت آب و فاضلاب شهری و شرکت آب و فاضلاب روستایی را فراخوان کرد.
کد خبر: ۶۵۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 10 September 2018

بوشهر: وزارت نیرو در اقدامی بی‌ سابقه در نظام اداری ایران، جذب دو مدیر استان بوشهر از جمله مدیران عامل شرکت آب و فاضلاب شهری و شرکت آب و فاضلاب روستایی را فراخوان کرد.

به گزارش «تابناک»؛ این وزارتخانه در زمستان 1396 نیز از طریق فراخوان، مدیر کل روابط عمومی خود را انتخاب کرده بود و در ادامه به منظور شایسته گزینی، این فراخوان برای تعیین مدیران شرکت های آب منطقه ای، آبفا شهری و روستایی و شرکت های برق برخی از استان ها نیز ادامه یافته است.

در اطلاعیه جدید وزارت نیرو که در روزنامه سراسری اعتماد منتشر شده،از متخصصین داوطلب مدیرعاملی شرکت های آبفا شهری و روستایی بوشهر خواسته شده برای اطلاع از شرایط و تکمیل فرم به سایت www.moc.gov.ir مراجعه نمایند.

شایان ذکر است شرکت آب و فاضلاب شهری استان بوشهر، از تیرماه سالجاری و در پی استعفای "کیقباد یاکیده"، توسط "پوریوسفی" معاون وی به شکل سرپرستی اداره می شود.

همچنین خبر می رسد مسعود نصوری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی نیز در مهرماه از وزارت نیرو به یکی از مجموعه های نفت مامور خواهد شد و از این رو، بحث تعیین جایگزین مطرح شده است.

گفتنی است اخیر شرکت آبفا روستایی استان به عنوان دستگاه برتر از نظر شاخص های عمومی در میان دستگاههای اجرایی استان بوشهر معرفی شده و همچنین از سوی استانداری به عنوان اداره برتر از نظر "صیانت از حقوق مردم، سلامت اداری و تکریم اراب رجوع" در استان را کسب کرد.

آیا ایده وزارت نیرو منجر به انتخاب مدیران توانمند می شود؟

قطعا در زمانه ای که به دلیل حجم مشکلات، ناامیدی و ناکارآمدی در کشور افزایش یافته، این اقدام وزارت نیرو مثبت و امیدوارکننده است و شاید سرآغاز یک رویکرد جدید و مثبت در سایر دستگاههای اجرایی شود، اما نباید از یک نکته غافل بود.

ضمن تمجید از این حرکت وزارت نیرو، به نظر می رسد، شفاف نبودن فرایندهای انتخاب مدیران از بین کسانی که برای احراز این سمت داوطلب می‌ شوند، یکی از مشکلات چنین ایده ای باشد که عملا ضمانتی نیست برترین ها به مدیریت برسند.

به عبارت دیگر، باید دید در کمیته بررسی صلاحیت ها، آیا کفه شایسته سالاری سنگین تر از لابی های مرسوم جهت رسیدن به صندلی مدیریت خواهد کرد و نزد گزینش گران مهمتر جلوه می کند؟

قطعا اگر با شیوه وزارت نیرو و از طریق فراخوان عمومی، با کارشناسی دقیق و راستی آزمایی ادعاهای داوطلبان، یک مدیر شایسته انتخاب شود، مشروعیت این مدیر در سازمان تحت مدیریت افزایش می یابد و در بیرون از سازمان هم می تواند الگویی موفق از چنین رویکردی را به نمایش بگذارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار