استانداربوشهر:
بوشهر: استاندار بوشهر گفت: باتوجه به تغییر مسیر ترانزیت مواد مخدر از خشکی به دریا طرح مقابله با سوداگران مرگ در حال تدوین و به زودی در شورای تامین استان به تصویب می رسد.
کد خبر: ۶۵۳۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵ 09 September 2018

بوشهر: استاندار بوشهر گفت: باتوجه به تغییر مسیر ترانزیت مواد مخدر از خشکی به دریا طرح مقابله با سوداگران مرگ در حال تدوین و به زودی در شورای تامین استان به تصویب می رسد.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست کارگروه مبارزه با مواد مخدر و امور اجتماعی استان بوشهر افزود: امروز هرچند در بحث مواد مخدر اصل بر پیشگیری است ولی باید زمینه بازگشت کسانی که گرفتار این بلای خانمانسوز شده اند نیز فراهم شود.
گراوند اضافه کرد: 40 سال است که با مواد مخدر در جامعه مبارزه و هزینه های کلانی انجام شده ولی بهترین راه تدوین سند اجتماعی مبارزه با مواد مخدر با هدف استفاده از راهکارهای پیشگیرانه است.
وی با بیان اینکه پیش نویس سند اجتماعی مبارزه با مواد مخدر در استان بوشهر تهیه شده است اظهارداشت: دراین سند مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد با استفاده از سازمان‌های مردم نهاد مورد توجه قرار گرفته است.
گراوند گفت: مرکز ترک اعتیاد ویژه بانوان با هدف ایجاد شرایط لازم برای بهبودی افراد معتاد در استان ایجاد می شود.
ر بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت راه اندازی بوستان مشاهیر در استان بوشهر افزود: بوستان مشاهیر فی آشنایی نسل جوان و سایر مردم با مشاهیر و شخصیتهای برجسته هر منطقه است که باید با بررسی دقیق در مناطق مشخص شده راه اندازی شود.
استاندار بوشهر افزود: برای راه اندازی بوستان مشاهیر باید حوزه های عمرانی، سیاسی و اجتماعی استانداری با همکاری شهرداریها بررسی های لازم را انجام و زمینه تحقق این مهم فراهم کنند.
وی تصریح کرد: در اجرای طرح‌های عمران شهری باید بین مردم و مسئولیت فرهنگی و اجتماعی پیوند داده شود.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز گفت: امسال از سهمیه 50 هزار نفری آموزش بهبود یافتگان مواد مخدر در کشور 400نفر مربوط به این استان است که باید در نیمه دوم سال آموزش های فنی و حرفه ای را فرابگیرند.
عبدالمجید دوراهکی افزود: از اول سال تاکنون 161 نفر از بهبود یافتگان مواد مخدر در استان بوشهر آموزش های فنی و حرفه ای را فراگرفته اند.
وی حضور و مشارکت بخش خصوصی برای ارائه این آموزش ها را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: باید فضا را به گونه ای برای بهبود یافتگان مواد مخدر در استان فراهم کنیم که این افراد با رغبت این آموزش ها را فرابگیرند.
مدیرکل زندانهای استان بوشهر نیز گفت: در زمان حاضر 300 زندانی در اردوگاه کاردرمانی محکومان مواد مخدر دشتستان بوشهر نگهداری و دوره محکومیت خود را طی می کنند.
سید قاسم طباطبایی مهر بر ضرورت بازتوانی، بازپروری و بازسازگاری اجتماعی این افراد تاکید کرد.
وی اضافه کرد: 70 درصد این افراد سرپرست خانوار، فاقد مهارت و کم سواد هستند.
مدیرکل زندانهای استان بوشهر اظهارداشت: در زمان حاضر جمعیت کیفری استان بوشهر 3هزار نفر هستند که با تراکم جمعیت کیفری روبه رو هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار