بوشهر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: از 98 میلیارد تومان سهم اعتبار اشتغال روستایی و عشایری استان، 84 میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است.
کد خبر: ۶۵۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 05 September 2018

بوشهر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: از 98 میلیارد تومان سهم اعتبار اشتغال روستایی و عشایری استان، 84 میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است.

به گزارش «تابناک»؛ حمید رضا پناه در آستانه هفته تعاون در نشستی خبری افزود: این میزان اعتبار به 426 طرح در بخش روستایی پرداخت شده که با اجرای این طرح ها حدود 1300 فرصت شغلی جدید در مناطق روستایی و عشایری استان فراهم می شود.

وی اظهار داشت: استان بوشهر در بخش پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری رتبه سوم را کسب کرده است. استان های هرمزگان و آذربایجان شرقی هم از نظر تحقق اهداف در این خصوص اول و دوم شدند.

به گفته وی، بخش جدید تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به زودی با تامین اعتبار از صندوق توسعه ملی و آورده بانک ها آغاز می گردد.

پناه بیان کرد: همچنین در بخش اشتغال فراگیر از ابتدای امسال تاکنون 23 میلیارد تومان به متقاضیان در استان بوشهر پرداخت شده که امیدواریم با تغییراتی که از سوی بانک مرکزی درخصوص این تسهیلات رقم می خورد و مشابه تسهیلات روستایی سود آن کاهش یابد، شاهد عملکرد و استقبال بهتر متقاضیان باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر با اشاره به تسهیلات مشاغل خانگی گفت: 20 میلیارد تومان سهم مشاغل خانگی در استان بود که تاکنون 17 میلیارد تومان در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری پیرامون وضعیت تعاونی های مرزنشینان استان گفت: مشکلات مالیاتی، نوسانات نرخ ارز و کارت الکترونیک برای اعضا از مشکلات اصلی تعاونی های مرزنشینان است که از طریق وزارتخانه مکاتباتی برای گرفتن تخفیف از مجلس برای مرزنشینان انجام شده است.

وی یادآور شد: در این خصوص طرحی در مجلس در دست بررسی می باشد که انتظار می رود با اصلاح قانون مصوب سال 83 درخصوص ساماندهی مبادلات مرزی، شاهد بهبود در عملکرد تعاونی های موجود باشیم.

وی از فعالیت 3 هزار و 12 تعاونی استان در بخش های خدمات، صنعت، کشاورزی، تامین نیاز، مسکن و مصرف فعالیت دارند.

مدیرکل کاره، تعاون و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی درباره گلایه شرکت کنندگان در طرح کاروزی فارغ التحصیلان از پرداخت نشدن حق الزحمه شان گفت: با توجه به اینکه 30 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی بدون مهارت هستند، دولت با اجرای طرح کاروزی فارغ التحصیلان این گروه از جوانان سعی دارد که این مشکل را برطرف کند و در این زمینه هم فارغ التحصیلان و هم کارفرمایان می توانند در سامانه کاورزی ثبت نام کنند.

پناه افزود: طرح کارورزی فقط به بخش خصوصی و تعاونی ها مربوط می شود و شرکت ها و ادارات دولتی نمی توانند کارآموز جذب کنند که تاکنون 528 نفر جذب و دو مرحله پرداخت شده و پرداخت مرحله سوم منوط به ارائه گواهی فنی و حرفه ای است، چرا که از اهداف این طرح آموزش مهارت می باشد که فنی و حرفه ای مسئول آزمون است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار