بعدازیکسال کشمکش درشورای شهر:
بوشهر: شورای شهر بوشهر پس از کش و قوس فراوان و تاخیر چند ماهه، نورالدین امیری را به عنوان شهردار مرکز استان انتخاب کرد.
کد خبر: ۶۵۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ 05 September 2018

بوشهر: شورای شهر بوشهر پس از کش و قوس فراوان و تاخیر چند ماهه، نورالدین امیری را به عنوان شهردار مرکز استان انتخاب کرد.

به گزارش «تابناک»؛ امیری چهارمین شهردار منتخب شورای کنونی بوشهر است که در جلسه عصر سه شنبه) پارلمان شهری با 6 رای انتخاب شد.

رای دهندگان وی شامل ابوذر دهدار، پویا دولابی، طاهره شمشیری، روح الله نصرتی، ندا عبدالله زاده و کیوان هاشم زاده بودند.

همچنین در این جلسه اکبر توسلی دیگر گزینه شهرداری مطرح شده که علاوه بر رای خودش به عنوان عضو شورا، عبدالخالق برزگرزاده و مهرزاد آسایش هم به وی رای داده اند.

پیش از این 18 گزینه برای شهرداری مرکز استان توسط اعضای شورا پیشنهاد شده بود که طی روزهای گذشته و امروز شماری از آنها انصراف و برخی نیز از گزینه های اصلی شورا خارج گردیدند تا اینکه امیری و توسلی در جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر به ارائه برنامه های خود پرداختند.

این جلسه در شرایطی از سوی رییس شورا غیرعلنی اعلام شد که صبح سه شنبه روابط عمومی شورای شهر طی پیامی به خبرنگاران، جلسه ارائه برنامه گزینه های شهرداری را علنی دانسته بود.

شورای کنونی شهر بوشهر در ابتدای فعالیتش در یک شهریور سال گذشته، غلامعلی میگلی نژاد را در سمت شهردار ابقا کرد، اما در آبان ماه همان سال به دلیل استفساریه جدید مجلس پیرامون منع بکارگیری بازنشستگان، به فعالیت وی پایان داده شد.

این شورا پس از کشمکش چندماهه، طی اسفندماه پارسال و خردادماه امسال به ترتیب نبی الله دهقانی و یونس خسروانی را به عنوان دومین و سومین شهردار منتخب خود تعیین کرد، اما هیچکدام از آنها نتوانستند حکم خود را از وزیر کشور دریافت نمایند و اکنون شورا به امیری به عنوان چهارمین شهردار منتخبش رسیده است.

شهرداری بوشهر از آبان گذشته بصورت سرپرستی اداره می شود و انتظار می رود با توجه به اینکه در روند انتخاب شهردار فعلی بوشهر، با دستگاههای نظارتی مشورت شده، حکم شهردار منتخب از سوی وزیر کشور در اسرع وقت صادر و به بلاتکلیفی مدیریت شهرید مرکز استان پایان داده شود.

نگاهی به رزومه نورالدین امیری

سید نورالدین امیری که در دوره های گذشته شورای شهر نیز به عنوان گزینه تصدی شهرداری مطرح بوده و نهایتا در شورای پنجم انتخاب شد، 50 ساله و متولد شهر خورموج می باشد.

وی دارای کارشناسی ارشد شهرسازی، دكتری جغرافیا و برنامه ریزی شهری و اکنون عضو هیات علمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه خلیج فارس می باشد.

از سوابق کاری وی می توان به شهردار خورموج (از سال 79 تا 81)، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر (از 83 تا 85)، مدیر خدمات شهری پارس 2 در کنگان (از 85 تا 88) و مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان (از 93 تا 95) اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار