ماراتن انتخاب شهرداربوشهرهمچنان ادامه دارد:
بوشهر: جلسه شورای شهر بوشهر به منظور انتخاب شهردار جدید به حد نصاب نرسید و به زمان دیگری موکول شد.در پی این اتفاق، مجددا جلسه انتخاب شهردار جدید مرکز استان برای ساعت 16 امروز سه شنبه تعیین شده تا از میان 3 گزینه نهایی، شهردار منتخب برگزیده و به وزارت کشور معرفی شود.
کد خبر: ۶۵۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱ 04 September 2018

بوشهر: جلسه شورای شهر بوشهر به منظور انتخاب شهردار جدید به حد نصاب نرسید و به زمان دیگری موکول شد.

به گزارش «تابناک»؛ این جلسه که قرار بود روزدوشنبه ساعت 14 و بصورت غیرعلنی در عمارت امیریه برگزار شود، با غیبت 4 عضو همراه شده و از حد نصاب افتاد.

خبر می رسد مهرزاد آسایش، اکبر توسلی، عبدالخالق برزگرزاده و کیوان هاشم زاده با ارائه یادداشتی اعتراضی، از شرکت در جلسه غیرعلنی انتخاب شهردار بوشهر خودداری کردند.

گویا آنها معتقدند: برخلاف اظهارات رییس شورا در جلسات قبل مبنی بر ارایه فرصت ۲۴ ساعته برای آشنایی و شناخت گزینه‌های نهایی شهرداری ‌و برنامه آنها، ولی ابوذر دهدار رییس شورا فقط دو ساعت مانده به شروع جلسه، اعضا را در جریان ۳ گزینه شهرداری مرکز استان قرار داده است.

گفته می شود از میان 18 گزینه ابتدایی پیشنهادی شورای شهر، 3 نفر به عنوان چهره هایی نهایی برای جلسه امروز مشخص شدند که شامل نورالدین امیری (شهردار اسبق خورموج و مدیرکل سابق همیاری شهرداری های استان)، مسعود نصوری (معاون اسبق عمرانی استانداری و مدیر سابق منطقه ویژه پارس) و فردین خورشیدیان (سرپرست فعلی شهرداری) بوده است.

شهرداری مرکز استان از آبان ماه گذشته که به دلیل بازنشستگی میگلی نژاد پایان کار وی اعلام شد، طی 10 ماه گذشته بصورت سرپرستی اداره می شود و دو شهردار منتخب قبلی هم نتوانستند امضای حکم خود را از وزارت کشور بگیرند.

اختلافات شدید میان اعضا و همچنین عدم برنامه ریزی ریاست شورا برای برگزاری نشستی با حضور 3 گزینه نهایی جهت ارائه برنامه های شان، ماجرای شهرداری مرکز استان طولانی تر کرده و انحلال شورا را تسریع بخشیده است.

بیانیه رییس شورای شهر بوشهر درباره تاخیر در انتخاب شهردار

ابوذر دهدار رییس شورای شهر بوشهر در بیانیه ای، مقصر تاخیر در انتخاب شهردار جدید را 4 تن از همکارانش دانسته است.

در بخشی از این بیانیه که دوشنبه شب منتشر شده، آمده: «مقرر بود در جلسه اي كه به دليل عدم حضور این اعضاي محترم تشكيل نگرديد به بررسي و آشنايي با برنامه هاي سه كانديدایی كه با شور اعضا تعيين گرديده بود بپردازيم كه متاسفانه علي رغم تاخير در انتخاب شهردار به دلايلي كه همه عزيزان از كم و كيف ان مطلع هستند، اين ٤ عضو محترم باز هم انتخاب شهردار را به تعويق انداختند.

ثانيا: نكته حائز اهميت اينكه تمامي اعضا از سه كانديد مورد نظر به طور كافي شناخت داشته و اطلاع دقيق از ظرفيت ها و توانايي هاي ايشان دارند در نتيجه توجيه عدم حضور اعضا به اين بهانه توجيه قابل قبولي  نبوده و تنها نتيجه ان منفعل ماندن امورات شهري و نهايتا ورود خسارات به منافع شهروندي خواهد بود.

در پايان از تمامي اعضا خواهشمند است منافع شهر را بر هر امري ارجح دانسته و بيش از اين موجبات تاخير در انجام ذاتي ترين تكليف شورا كه انتخاب شهردار است نگردند.»

خبر می رسد دومین جلسه انتخاب شهردار جدید بوشهر امروزسه شنبه ساعت 16  برگزار می شود.

ارائه برنامه 3 گزینه نهایی شهرداری و انتخاب شهردار جدید دستور کار این جلسه است.

دومین نشست شورای شهر بوشهر برای انتخاب شهردار جدید مرکز استان در شرایطی بعدازظهر امروز (سه شنبه) برگزار می شود که 3 گزینه برای تصدی این مسئولیت نهایی شده اند.

به گزارش «خلیج فارس»؛ جلسه روز گذشته شورای شهر با موضوع انتخاب شهردار در پی عدم حضور 4 تن از اعضا بی نتیجه ماند.

این افراد شامل برزگرزاده، هاشم زاده، آسایش و توسلی به شکل مکتوب نسبت به عملکرد ریاست شورای شهر درخصوص عدم فرصت 24 ساعته برای شناخت و آشنایی با گزینه های نهایی شهرداری معترضند و معتقدند باید زمینه اعلام برنامه گزینه های نهایی فراهم شود.

رییس شورای شهر بوشهر نیز در بیانیه ای، تاخیر در انتخاب شهردار را به گردن این 4 همکارش انداخته و معتقد است تمامي اعضا از سه كانديد مورد نظر به طور كافي شناخت داشته و اطلاع دقيق از ظرفيت ها و توانايي هاي ايشان دارند در نتيجه توجيه عدم حضور اعضا به اين بهانه توجيه قابل قبولي  نبوده است.

در پی این اتفاق، مجددا جلسه انتخاب شهردار جدید مرکز استان برای ساعت 16 امروز سه شنبه تعیین شده تا از میان 3 گزینه نهایی، شهردار منتخب برگزیده و به وزارت کشور معرفی شود.

این 3 تن شامل: نورالدین امیری (شهردار اسبق خورموج و مدیرکل سابق سازمان همیاری شهرداری های استان)، فردین خورشیدیان (سرپرست فعلی شهرداری) و مسعود نصوری (معاون اسبق عمرانی استانداری و مدیرعامل سابق منطقه ویژه پارس) هستند که طبق نامه ای که از سوی رییس شورا به اعضا ارسال گردیده، مقرر شده امروز ارئه برنامه این گزینه ها و انتخاب شهردار انجام شود.

خبر می رسد انتقادات به ریاست شورای شهر موثر بوده و قرار است جلسه امروز انتخاب شهردار بصورت علنی و با حضور خبرنگاران برگزار شود.

گفتنی است روز گذشته عبدالخالق برزگرزاده عضو شورا و یکی از گزینه های مطرح برای شهرداری، انصراف خود را در حمایت از مسعود نصوری دیگر گزینه شهرداری اعلام کرد.

باید منتظر ماند و دید چهارمین شهردار منتخب شورای فعلی بوشهر امروز انتخاب می شود یا این داستان ادامه دارد، آن هم با گذشت بیش از 10 ماه اداره شهرداری مرکز استان بصورت سرپرستی.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار