کد خبر: ۶۴۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱ 29 August 2018

بوشهر: همزمان با پنجمین روز هفته دولت پروژه لایروبی موج شکن و توسعه اسکله صیادی و تجاری بندر لاور ساحلی شهرستان دشتی با حضور استاندار بوشهر به بهره‌برداری رسید.

 استاندار بوشهر روز سه شنبه درآیین افتتاح پروژه لایروبی اسکله صیادی لاور ساحلی گفت:هفته دولت امسال سال پر باری از نظر بهره برداری از پروژه های عمرانی در استان بوشهر بوده است.
عبدالکریم گراوند افزود:در هفته دولت امسال بالغ بر10 هزارمیلیارد ریال پروژه عمرانی در تمام شهرستان های استان به بهره برداری رسید که نسبت سال گذشته بیش از 100 درصد افزایش دارد.
وی یادآورشد: لایروبی موج شکن و توسعه اسکله صیادی و تجاری لاور ساحلی یکی از خواسته های به حق صیادان این بندر بود که امروز به بهره برداری رسید و باعث توسعه فعالیتهای صیادی و تجاری در این منطقه محروم شهرستان دشتی خواهد شد.
استاندار بوشهر اضافه کرد: در هفته دولت امسال 38 پروژه عمرانی با اعتبار 390 میلیارد ریال در شهرستان دشتی افتتاح یا کلنگ زنی شد که نقش مهمی در توسعه وعمران شهرستان دشتی خواهد داشت.
مدیرکل شیلات استان بوشهرنیز گفت: بندر لاور ساحلی یکی از قدیمی ترین بنادر صیادی و تجاری استان بوشهر است که چند صد سال سابقه صیادی و تجارت دارد.
عباسعلی زنده بودی افزود: پروژه لایروبی موج شکن و توسعه اسکله بندر لاور ساحلی در سال گذشته و با اعتبار 65 میلیارد شروع شد و در کمتر از یکسال امروز به بهره برداری رسید.
وی افزود: در زمان حاضر60 قایق و یک لنج صیادی در این بندر فعالیت دارند.
زنده ‌بودی یادآورشد: در سالهای گذشته نیز با اعتبار 95 میلیارد ریال فاز یک بازوی اصلی موج شکن به طول 750 متر و بازوی فرعی موج شکن به طول 329 متر اجرا شده است.
وی تصریح کرد: کل حوضچه و کانال ورودی بندر لاور ساحلی دشتی 110 هزارمتر مربع است که در اجرای این پروژه 165 هزار متر مکعب از حوضچه اصلی لایروبی شده است.
بندر لاور ساحلی شهرستان دشتی با یک هزار نفر جمعیت در 100 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار