بوشهر: استاندار بوشهر گفت: استانداری هیچ نقشی در معرفی شهردار مرکز استان ندارد و هیچ گزینه ای معرفی نکرده است اما شورای شهر را ملزم به تعیین تکلیف وضعیت مدیریت شهری کرده ایم.
کد خبر: ۶۴۷۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱ 26 August 2018

بوشهر: استاندار بوشهر گفت: استانداری هیچ نقشی در معرفی شهردار مرکز استان ندارد و هیچ گزینه ای معرفی نکرده است اما شورای شهر را ملزم به تعیین تکلیف وضعیت مدیریت شهری کرده ایم.

عبدالکریم گراوند شنبه شب در نشست مطبوعاتی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در خصوص تعیین تکلیف شهردار مرکز استان افزود: تنها توصیه ای که استانداری به شورای شهر بوشهر کرده این است که باید شهردار از ویژگی سلامت مالی و اخلاقی برخوردار و کارآمد باشد.
وی اظهارداشت:با همت مدیران و مسئولان اجرایی بوشهر در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری از جمله استانهای پیش رو کشور است.
گراوند یادآورشد:در حوزه اشتغال یکی از سیاستهای دولت پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری است و استان بوشهر بین استانهای سوم و چهارم در کشور هست طوریکه 76 درصد از مرحله اول تسهیلات معادل 740 میلیارد ریال جذب شده است.
وی در خصوص تسهیلات رونق تولید اظهارداشت: استان بوشهر تاکنون با پرداخت 168 فقره معادل هزار میلیارد ریال از رده 28 به 23 ارتقا یافته است.
وی با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه اشتغال و اقتصاد درکشور جایگاه قابل قبولی دارد، بیان کرد: براساس ارزیابی سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر جزو استانهای پیش رو در اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی است.
استاندار بوشهربا بیان اینکه پیگیری پروژه راه آهن از جمله اقدام های مهم در زمینه اجرای پروژه های توسعه ای است گفت: این پروژه یکی از خواسته های منطقی مردم این استان است که نه تنها در استان بلکه توسعه کشور را به دنبال دارد.
وی تاکید کرد: باتوجه به نقش استان بوشهر در تامین نیازمندیهای کشور پیگیری اجرای پروژه راه آهن بوشهر - شیراز از اولویتهای استان به شمار می رود.
گراوند با اشاره به پیگیری های نمایندگان استان و حضور کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر گفت: در همین ارتباط اسناد مناقصه 2 قطعه راه آهن بوشهر - شیراز از سمت بوشهر به زودی با حضور مسئولان کشور به امضا می رسد.
استاندار بوشهر ادامه داد: پیگیری و تحقق شعارهای دولت تدبیر و امید از جمله سیاستهای مدیریت ارشد این استان است.
گراوند بیان کرد: در اجرای پروژه های توسعه ای سیاست استان اجرا و بهره برداری از پروژه هایی است که بر روی رضایت مردم تاثیر گذار باشد و در همین ارتباط بخشی از پروژه ها در هفته دولت و بخشی در دهه فجر افتتاح می شود.
وی یادآورشد: در هفته دولت امسال 439 پروژه عمرانی در استان بوشهر افتتاح می شود که از این تعداد 415 پروژه عمرانی و 24پروژه تولیدی، اقتصادی و اشتغالزایی است که به بهره برداری برسد.
استاندار بوشهر اظهارداشت: پارسال 6.5کیلومتر از جاده ارتباطی چهار بانده کردن مسیر برازجان - کنارتخته به مناقصه رفت و کار این مسیر هم در همین روزها آغاز می‌شود.
وی گفت: مسیر جم - فیروزآباد هم از طرح‌های مهم بود که این مسیر در حوزه استان بوشهر به پیمان می‌رود تا پیمانکار انتخاب و پروژه اجرایی شود.
گراوند اضافه کرد: مسیر عسلویه به سمت پارسیان هم 19 کیلومتر در حال آسفالت، راه بوشهر - دیلم و دیلم - هندیجان هم چهاربانده می شود.
استاندار بوشهر در خصوص پروژه بزرگراه دیر- بوشهر افزود: این پروژه از تعهدات وزارت نفت بود که در زمان حاضر با مشکل روبه رو شده است و تلاش شده که ردیف اعتباری مشخصی برای آن تعریف شود.
وی در خصوص فعالیت حوزه سیاسی و اجتماعی در استان گفت: رویکرد مدیریت ارشد استان استفاده از توان و ظرفیت بانوان شایسته است که در این راستا تعداد مدیران زن از 27 به 32 نفر افزایش یافته است.
استاندار بوشهر یادآورشد: همچنین در راستای استفاده از توان و ظرفیت مردم در قالب تشکلها تعداد سازمانهای مردم نهاد از160 به 190 ارتقا یافته است.
وی در خصوص مشکل شناورهای سفاری در استان بوشهر گفت: براساس مصوبه کالای همراه ملوان نرخ سوخت در آبهای داخلی باید دولتی و در آبهای بین المللی نیز به دلار محاسبه شود.
گراوند اضافه کرد: در همین ارتباط کارگروهی تشکیل شده که به زودی این مساله تعیین تکلیف می شود و با اجرای این مصوبه مشکل شناورهای سفاری دراستان حل می شود.
وی تاکید کرد: قانون کالای همراه ملوان فرصت خوبی برای فعالان این بخش است که بتوانند مطابق قانون کالاهای تعیین شده را برای مردم استان و کشور تامین کنند.
استاندار بوشهر در خصوص صید و صیادی نیز گفت: صیادان باید در زمینه برخورد با شیوه صید ترال که روشی مخرب است با مسئولان همکاری لازم داشته باشند.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص تجزیه دشتستان افزود: با اطمینان اعلام می کنم هیچ تجزیه و الحاقی در این شهرستان اتفاق نمی افتد و هرشایعه ای در این خصوص را تکذیب می کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار