بوشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به اینکه دبیرستان دانشگاه خلیج فارس در استان فضای مشخص و ملکی ندارد و در یکی از دبیرستان های استان مشغول به فعالیت است بنا به تصمیم شورای آموزش و پرورش، با تملک زمین بزودی عملیات اجرایی این مدرسه در بوشهر آغاز می شود.
کد خبر: ۶۴۴۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 19 August 2018

بوشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به اینکه دبیرستان دانشگاه خلیج فارس در استان فضای مشخص و ملکی ندارد و در یکی از دبیرستان های استان مشغول به فعالیت است بنا به تصمیم شورای آموزش و پرورش، با تملک زمین بزودی عملیات اجرایی این مدرسه در بوشهر آغاز می شود.

 عبدالکریم گراوند روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برای آغاز به کار این پروژه از محل اعتبارات استان 20 میلیارد ریال برای تخصیص می یابد.
وی اظهار داشت: با توجه به گستردگی نهاد آموزش و پرورش حضور برخی از دستگاه ها از جمله دانشگاه در کنار آموزش و پرورش برای سرویس دهی مناسب به دانش آموزان این استان ضروری است.
استاندار بوشهر بیان کرد: دبیرستان دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر در زمان حاضر 160 دانش آموز در رشته ریاضی و تجربی دارد که 30 نفر از آنان را دانش آموزان روستایی بی بضاعت تشکیل می دهند و دانشگاه علاوه بر تامین هزینه تحصیل آنها غذا و خوابگاه آنان را نیز تامین می کند.
وی اضافه کرد: تاسیس این گونه مدارس در استان با توجه به کارکرد و حمایتی که از دانش آموزان نیازمند صورت می گیرد گامی است در راستای اجرای هرچه بهتر طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان و باید از مشارکت دانشگاه درحمایت از این دانش آموزان تقدیر کرد.
استاندار بوشهر در باره ادامه اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان در استان بوشهر گفت: آموزش و پرورش برای هرچه بهتر برگزار شدن این طرح بسته آموزشی برای تقویت همه مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم، آموزش معلمان و برگزاری کلاس های کنکور برای همه شهرستان های استان تعریف کند.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت پرداخت عوارض شهرداری ها در چهار بخش پذیره نویسی، نوسازی، تفکیک زمین و صدور پروانه یادآور شد: براساس مفاد 13 و 16 قانون شورای آموزش و پرورش شهرداری ها مکلف هستند 5 درصد از محل دریافت عوارض بخش های یاد شده را به این نهاد پرداخت کنند.
استاندار بوشهر همچنین بر ضرورت اجرای تفاهم نامه آموزش و پرورش و نیروگاه اتمی در زمینه مدرسه در دست اجرای این نیروگاه تاکید کرد و گفت: براساس این تفاهم نامه این مدرسه باید به صورت هیات امنایی اداره شود.
نیروگاه اتمی بوشهر در اجرای مسئولیت های اجتماعی خود مدرسه ای به مساحت 15 هزار متر مربع با گنجایش یکهزار دانش آموز در بوشهر در دست ساخت دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: براساس تفاهم نامه موجود مدرسه یاد شده باید به صورت هیات امنایی و نه غیرانتفاعی اداره شود تا به همه دانش آموزان این استان خدمت کند.
ناصر کرمی افزود: هدف از تاسیس این مدرسه کمک به آموزش و پرورش است که باید نیروگاه اتمی براساس تفاهم نامه موجود عمل کند.
وی در باره ضرورت پرداخت 5 درصد عوارض شهرداری ها به آموزش و پرورش گفت: تاکنون از این محل تنها 2 میلیارد و 800 میلیون ریال به حساب آموزش و پرورش واریز شده است.
کرمی، برضرورت همکاری هرچه بیشتر شهرداری های استان بویژه شهرداری هایی که تاکنون سهم خود را به آموزش و پرورش پرداخت نکرده اند، تاکید کرد.
وی در باره طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان در استان بوشهر گفت:بخشی از اعتبار این طرح در مرکز استان و در برخی از شهرهای استان مانده که انتظار می رود در راستای اهداف از پیش تعیین شده این طرح برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان هزینه شود

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار