بوشهر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: در سال جاری چهار میلیارد و 800 میلیون ریال کمک هزینه ازدواج به صورت بلاعوض به دختران و پسران مددجوی این استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۶۴۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۳ 15 August 2018

بوشهر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: در سال جاری چهار میلیارد و 800 میلیون ریال کمک هزینه ازدواج به صورت بلاعوض به دختران و پسران مددجوی این استان پرداخت شده است.

 احمد لطفی  به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س) با بیان اینکه سرانه خرید جهیزیه عروس و دامادها هر کدام 15 میلیون ریال است افزود: به این مناسبت همه نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد که تاریخ عقد آنان 22 مرداد 1397 باشد علاوه بر پرداخت قانونی جهیزیه و کمک هزینه ازدواج، 10 میلیون ریال هدیه پرداخت می شود.
وی بیان کرد: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده هزینه ثبت واقعه ازدواج در این روز برای عروس و دامادهای این نهاد رایگان است.
لطفی اضافه کرد: پارسال 2هزار و 357فقره جهیزیه نوعروس و هدیه داماد به ارزش 53میلیارد ریال به فرزندان مددجویان پرداخت شده که 29 میلیارد ریال آن را مردم و خیران نیکوکار هم استانی کمک کرده اند.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: جهیزیه های اهدا شده شامل یخچال، اجاق گاز، جاروبرقی، سرویس آشپزخانه و فرش است که همگی از محل تولید داخلی تامین شده اند.
وی با اشاره به افزایش نرخ ازدواج در بین جوانان زیر پوشش کمیته امداد اظهارداشت: در ماه های باقی مانده سال یکهزار و 500 فقره کمک هزینه ازدواج به جوانان زیر پوشش این نهاد حمایتی به صورت بلاعوض پرداخت می شود.
لطفی یادآور شد: علاوه بر تامین جهیزیه و کمک هزینه ازدواج مددجویان، خدماتی نظیرآموزش و مشاوره قبل و پس از ازدواج، پرداخت تسهیلات کم بهره اشتغال، ساخت مسکن و آموزش های فنی و حرفه ای رایگان برای این دسته از مددجویان ارائه می شود.
وی گفت: تامین جهیزیه و پرداخت کمک هزینه ازدواج به فرزندان مددجوی در شرف ازدواج یکی از فعالیت های اصلی کمیته امداد است که هر سال به منظور تحکیم بنیاد خانواده و ترویج ازدواج آسان، این کمک هزینه تامین می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار