معاون استانداربوشهر:
 سعید زرین‌فر روز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر افزود: 119 هزار و 781 میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی در استان بوشهر انجام شده که بیش از 90 درصد آن در بخش صنایع نفت و گاز است.
کد خبر: ۶۴۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۴ 15 August 2018

 

 سعید زرین‌فر روز سه شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر افزود: در این مدت 91 نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان بوشهر برگزار شد که 727 پرونده مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: این نشست ها 780 مصوبه داشت که از این شمار 507 مورد اجرایی شده و 293 مصوبه نیز در دست اجرا است.
معاون استاندار بوشهر با اشاره به پیگیری های ویژه استان برای رفع موانع تولید واحدهای صنعتی گفت: در استان بوشهر 696 طرح صنعتی وجود دارد که از این شمار حدود 93 طرح بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی اضافه کرد: 119 هزار و 781 میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی در استان بوشهر انجام شده که بیش از 90 درصد آن در بخش صنایع نفت و گاز است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: یکی از طرح‌هایی که در استان هنوز اجرایی نشده طرح منطقه ویژه اقتصادی شمال استان است که با وجود تصویب مجلس در سال 1389 هنوز در پیچ و خم مطالعات ارزیابی و مسائل زیست محیطی است.
سید حسین حسینی محمدی افزود: 33 درصد صادرات کل کشور از نظر ارزشی در استان بوشهر محقق می‌شود.
وی یادآور شد: در چهار ماه نخست امسال نیز صادرات استان بوشهر به قطر رشد قابل توجهی داشته است.
حسینی محمدی ادامه داد: 37 واحد صنعتی در استان بوشهر توسط بانک ها تملک شده و 170 واحد غیرفعال است.
استاندار بوشهر گفت: شرکت‌های مبارک و پلیمر 2 واحد و مجموعه صنعتی این استان هستند که برای حل مشکلات این واحدها پیگیری های زیادی انجام شده و باید از آنها حمایت شود.
عبدالکریم گراوند با اشاره به وضعیت منطقه ویژه شمال استان بوشهر بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست ایراداتی به این طرح داشته که با جدیت برای برطرف کردن این ایرادات تلاش می کنیم.
وی ادامه داد: مسائل زیست محیطی را قبول داریم اما با این وجود انگیزه های غیرحرفه‌ای نباید وارد کار شود.
گراوند ادامه داد: مقرر شده بعد از اصلاحات طرح منطقه ویژه شمال استان، سازمان حفاظت محیط زیست برای ابلاغ طرح، همکاری لازم را داشته باشد.
وی تاکید کرد: در جنگ اقتصادی نیازمند افراد با تجربه، برنامه ریزی و همت و تلاش هستیم تا از این گردنه هم با موفقیت عبور کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار