مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر :
مدیرکل فرودگاه های استان بوشهرگفت :با افزایش نرخ قیمت ها 3 درصد در نشست و برخاست هواپیما و 13 درصد کاهش مسافر داشته ایم.
کد خبر: ۶۴۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۴ 14 August 2018

مدیرکل فرودگاه های استان بوشهرگفت :با افزایش نرخ قیمت ها 3 درصد در نشست و برخاست هواپیما و 13 درصد کاهش مسافر داشته ایم.

دهقان منشادی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: وظیفه قانونی فرودگاه ها ایجاد زیرساخت های لازم برای انجام پرواز هواپیما است. 
وی اظهار داشت: با این وجود در 2 ماه گذشته با دستور استاندار بوشهر 6 جلسه با حضور مسئولان ذیربط و سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل و با بازرسی های انجام شده متخلفان در بخش آژانس ها و چارتر کننده ها شناسایی شدند.
دهقان منشادی اضافه کرد: طبق بند ب ماده 161قانون برنامه توسعه پنجم برای توسعه صنعت حمل و نقل و بهبود ارائه خدمات، تعیین نرخ بلیت پروازها آزاد شد و براین اساس قیمت بلیت هواپیما براساس عرضه و تقاضا مشخص می شود.
وی با بیان اینکه مهمترین کار فرودگاه ایجاد زمینه پرواز هواپیما برای شرکت های مختلف و رفاه حال مسافران است گفت: در این ارتباط میزان پروازها، رشد مسافر و بار به ترتیب در استان بوشهر در سال گذشته 28، 23 و 21 درصد نسبت به سال 1395 رشد داشته است.
مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر با اشاره به کاهش پروازهای خارجی فرودگاه های کشور از جمله بوشهر یادآور شد: با افزایش نرخ قیمت ها 3 درصد در نشست و برخاست هواپیما و 13 درصد کاهش مسافر داشته ایم.
دهقان منشادی اضافه کرد: شرکت فرودگاه های استان بوشهر تلاش می کند به یکی از مسیرهای شمالی کشور یا استان آذربایجام و بندرعباس خط پروازی برقرار کند. 
وی ادامه داد: استاندار بوشهر به شرکت هواپیمایی ایران ایر پیشنهاد کرده، یکی از هواپیماهای ای تی آر جدید را به عنوان هواپیمای بیس (هواپیماهایی که شب در فرودگاه می مانند) به فرودگاه بوشهر اختصاص دهد.
وی با اشاره به اینکه شرکت های هواپیمایی همکاری خوبی با شرکت فرودگاهی در بوشهر ندارند گفت: با توجه به اینکه فعالیت فرودگاه های کشور درآمد هزینه است، شرکت های هواپیمایی باید در در زمینه پرداخت بدهی های خود به فرودگاه ها همکاری کنند.
دهقان منشادی بیان کرد: در زمان حاضر شرکت هواپیمایی ایران ایر 60 میلیارد ریال به فرودگاه های استان بوشهر بدهکار است و پرداخت این بدهی در ارتقای سطح خدمات فرودگاهی و سرویس دهی مناسب به مردم تاثیرگذار است.
وی افزود: فرودگاه بوشهر در کنار پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی قرار دارد و انتظار می رود با همکاری این پایگاه در زمینه استاندارد سازی فرودگاهی و برطرف کردن موانع و مشکلات پروازی زمینه دریافت گواهینامه استاندارد فرودگاهی را بدست آوریم. 
وی در باره جابه جایی فرودگاه بوشهر گفت: طرح جابه جایی این فرودگاه از سال 1385 کلید خورد ولی از یکسال گذشته مکاتبات اداری آن انجام شد که در صورت واگذاری زمین به شرکت فرودگاه های کشور امکان انجام سایر کارها وجود دارد.
دهقان منشادی اضافه کرد: هرچند جابه جایی فرودگاه با هدف آزاد سازی زمین ها برای توسعه شهری انجام می شود ولی با توجه به اینکه 350 هکتار زمین در اختیار فرودگاه و 2هزار هکتار در اختیار پایگاه هوایی است باید این جابه جایی به صورت همزمان انجام شود.
وی در مورد وجود آشیانه در فرودگاه بوشهر گفت: با توجه به اینکه این فرودگاه هواپیمای بیس ندارد، فاقد آشیانه است.
مدیرکل فرودگاه های بوشهر افزود: با توجه به متغیر بودن تعداد پروازها در هفته جاری 82 پرواز ازفرودگاه بوشهر انجام شده است که از این تعداد 62 پرواز معادل 75 درصد به تهران، هشت پرواز معادل 10 درصد مشهد، 6 پرواز خارگ، چهار پرواز اصفهان و 2 پرواز به شیراز که 15 درصد پروازها را شامل می شود.
وی یادآور شد: این تعداد پرواز توسط 6 شرکت هواپیمایی شامل ایران ایر، زاگرس، ماهان، قشم ایر و کارون هستند و چهار شرکت نیز شامل کاسپین، آتا، تابان و سپهران نیز پروازهای آنها باطل شده است.
مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر گفت: در فرودگاه بوشهر 77 درصد از فروش بلیت های تهران به صورت سیستمی است و قشم ایر تنها شرکتی است که در استان بوشهر به صورت چارتری بلیت می فروشد و 23 درصد پروازهای تهران را شامل می شود.
وی ایجاد سیستم پیشرفته ناوبری با 60 میلیارد ریال اعتبار، ارتقای ظرفیت پارکینگ هواپیمایی به 2 برابر و ایجاد امکان پارک 6 هوایپما به صورت همزمان با 60 میلیارد ریال، بهسازی باندهای پروازی و ترمینال ها، ارائه آموزش خلبانی فوق سبک، راه اندازی شرکت خدمات هندلینگ با مشارکت بخش خصوصی با تجهیزات سبز (برقی) را از جمله خدمات فرودگاهی استان در سال گذشته عنوان کرد.
دهقان منشادی گفت: همچنین افزایش تعداد ایرلاین ها با هدف جذب توریسم و گردشگر، راه اندازی دومین سمیلاتور کشور در بوشهر، صرفه جویی 80 درصدی در مصرف برق و 50درصد در انرژی سرمایشی، تجهیز همه اتاقها به دوربین های مدار بسته و خودروهای آتش نشانی و برگزاری مانور طرح اضطراری دریایی – خشکی از جمله دیگر اقدام های انجام شده در فرودگاه بوشهر است.
وی افزود: برای استاندارد سازی (کیفیت خدمات فرودگاهی) و کسب شاخص های بین المللی در زمینه رضایت مسافران وارباب رجوع فرودگاه بوشهر در این رنکینگ شرکت و با توجه به پیشرفت ها تقدیرنامه هایی دریافت کرده است.
وی گفت: با توجه به تلاش های صورت گرفته انتظار می رود شرکت فرودگاه های استان بوشهر بتواند گواهینامه استاندارد فرودگاهی را نیز کسب کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار