بوشهر: شهردار عالیشهر گفت: عملیات اجرایی بزرگترین فواره آبی استان بوشهر در عالیشهر آغاز شده و طی 2 تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۶۴۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۴ 13 August 2018

بوشهر: شهردار عالیشهر گفت: عملیات اجرایی بزرگترین فواره آبی استان بوشهر در عالیشهر آغاز شده و طی 2 تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش «تابناک»؛ مهدی قائدی در نشستی خبری افزود: این فواره در میدان شهدای گمنام عالیشهر (ورودی از سمت بوشهر) به طول 25 متر اجرا می شود که احداث چهار فواره کوچک 10 متری نیز در چهار طرف آن پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اجرای نورپردازی در این پروژه یادآورشد: این پروژه با اعتباری در حدود 2 میلیارد ریال اجرا می شود که با توجه به دشواری نگهداری آن پس از افتتاح، ساز و کار مناسب از طریق آموزش کارکنان مربوطه پیش بینی شده است.

قائدی ادامه داد: نقشه جدید میدان امام خمینی عالیشهر (از سمت روستای بنه گز) نیز به دفتر فنی استانداری تحویل شده تا پس از تایید اصلاح و ساماندهی این میدان عملیاتی شود.

وی ادامه داد: راه اندازی بازار هفتگی عالیشهر در قالب 700 غرفه به مساحت 15 هزار متر از دیگر اقدامات شهرداری عالیشهر طی یکسال اخیر که با استقبال شهروندان و همچنین روستاهای اطراف مواجه شده است.

وی همچنین به ارتقا رتبه شهرداری عالیشهر اشاره کرد و اظهار داشت: شهرداری عالیشهر با ارتقا رتبه از یک به 6، رکورد ارزشمند از خود بر جای گذشته و از سوی وزیر کشور این مهم ابلاغ شده که می تواند منجر به بهبود ساختار اداری و افزایش اعتبارات شده و خدمات رسانی به همشهریان را ارتقا ببخشد.

وی پرداخت 35 میلیارد ریالی بدهی این شهرداری مربوط به سنوات گذشته با وجود کمبود اعتبارات را از دیگر اقدامات صورت گرفته دانست و افزود: اجرا برنامه نشاط اجتماعی در آخر هفته ها خصوصا در ماههایی که شرایط جوی مناسب است، جشنواره اقوام ایرانی با حضور گروههای هنری از سراسر کشور در اسفندماه گذشته، اجرای پروژه های عمرانی بالغ بر 40 میلیارد ریال شامل ریفوژ معابر، آسفالت و پیاده راه سازی، کولردار شدن ایستگاه مرکزی اتوبوس و ادامه این مهم برای سایر ایستگاهها و استقرار اتوبوس های مجزا برای انتقال همشهریان به بوشهر و بالعکس، مطالعه زیست محیطی برای ایجاد سایت پسماندها، به روز کردن حقوق کارکنان شهرداری، تقدیر از همه معلمان شهر عالیشهر به مناسبت روز معلم که برای نخستین بار رقم خورد از دیگر عملکردهای شهرداری عالیشهر طی سال جاری است.

قائدی با بیان اینکه پیش بینی بودجه امسال شهرداری عالیشهر 13 میلیاردتومان می باشد، یادآورشد: در صورت اجرا سایت پسماند که تاییدیه شرکت آب منطقه ای دریافت شده و در انتظار مجوز محیط زیست هستیم، علاوه بر اشتغالزایی می تواند منبع درآمدی برای عالیشهر باشد.

قائدی همچنین با اشاره به روند مطلوب احداث پارک جنگلی عالیشهر اظهارداشت: فاز اول این پروژه تا مهرماه سال جاری آماده بهره برداری همشهریان می شود.

به گفته وی، پارک خانوادگی عالیشهر نیز در در نهالستان این شهر در حال اجراست که تا مهرماه امکان بهره مندی همشهریان فراهم می شود.

وی ادامه داد: شهر 25 هزار نفری عالیشهر از یک زمین چمن استاندارد بزرگسالان محروم است که بسیار امیدواریم طی سالجاری عملیات اجرایی زمین چمن مصنوعی فوتبال 11 نفره را در عالیشهر آغاز کنیم.

قائدی با اشاره به اینکه قاضلاب از مشکلات اصلی عالیشهر است تصریح کرد: ایجاد تاسیسات و شبکه فاضلاب وظیفه شرکت آبفا است که با وجود پیگیری های به عمل آمده، ولی هنوز اعتباری جذب نشده، از این رو شهرداری برنامه ای برای حل مشکل فاضلاب مجتمع های مسکونی دارد که می تواند تا 10 سال این مشکل را مرتفع کند و طی این مدت، شرکت آبفا از طریق جذب سرمایه گذار یا اعتبارات ملی چاره اندیشی داشته باشد. البته طرح در مراحل نهایی است و پس از کسب مجوزهای لازم به شکل دقیق تر به همشهریان اطلاع رسانی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار