فرمانده انتظامی استان بوشهرخبرداد:
بوشهر: رئیس پلیس استان بوشهر از کشف انبار احتکار برنج به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در شهر بوشهر خبر داد و گفت: در برخورد با جرایم اقتصادی، یک انبار که ۵۰۰ تنی برنج وارداتی با ارز دولتی احتکار کرده بود، با تلاش نیروی انتظامی کشف شد.
کد خبر: ۶۴۲۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۸ 13 August 2018

بوشهر: رئیس پلیس استان بوشهر از کشف انبار احتکار برنج به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در شهر بوشهر خبر داد و گفت: در برخورد با جرایم اقتصادی، یک انبار که ۵۰۰ تنی برنج وارداتی با ارز دولتی احتکار کرده بود، با تلاش نیروی انتظامی کشف شد.

به گزارش «تابناک»؛ سردار خلیل واعظی در نشستی خبری ادامه داد: همچنین دیشب پلیس دشتستان یک انبار احتکار برنج، ماکارونی و دیگر مایحتاج روزمره مردم شد که ارزش آن 110 میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه برنج‌های احتکار شده با ارز 4200 تومانی وارد کشور شده است افزود: در 4 ماه نخست امسال نیز 3 انبار احتکار کالاهای مورد نیاز خانوارها به ارزش 14 میلیارد تومان در استان بوشهر کشف شده و پرونده همگی به دستگاه قضایی ارسال شده است.

سردار واعظی همچنین درباره کشفیات دیگر پلیس در زمینه جرایم اقتصادی اظهار داشت: کشف 2 فقره فرار مالیاتی به ارزش 2.7 میلیارد تومان و کشف یک مورد تسهیلات غیر مجاز بانکی به ارزش 11 میلیارد تومان نیز از دیگر اقدامات پلیس استان بوده که پرونده آن به دستگاه قضایی ارسال شد.

فرمانده انتظامی استان در پاسخ به سوال یک خبرنگار  درباره پرونده قاچاق خودروهای لوکس نیز گفت: 1306 دستگاه خودرو در گمرک بوشهر و 594 خودرو هم در گمرک گناوه به ظن قاچاق توقیف شد که بخش هایی از آن از گمرک خارج گردید ولی بخش عمده اش به عنوان قاچاق توقیف است.

وی ادامه داد: در این زمینه یک متهم بازداشت شده و در ادامه برای برخی متهمان دیگر نیز پرونده تشکیل شد، ولی طبق تصمیم کشوری، قرار شد پرونده خودروهای قاچاق بصورت متمرکز در تهران بررسی شود و ما نیز مستندات را به مرکز ارسال کرده ایم.

وی با اشاره به کلیپی که چندی پیش در فضای مجازی پیرامون خروج شبانه خودروهای لوکس از گمرک بوشهر در فضای مجازی منتشر شد، تصریح کرد: پلیس این موضوع را تحت بررسی قرار داد که مرجع قضایی، درخصوص ادعای جعل مدرک برای خروج این خودروها، عدم صلاحیت استان را صادر و پرونده به مرکز ارسال شد.

سردار واعظی با اشاره به روند کاهشی سرقت و جرایم خشن در استان طی سال گذشته و 4 ماهه امسال ادامه داد: غیر از تیراندازی، در سایر جرایم موضوع نگران کننده ای در استان نیست.

وی تصریح کرد: کاهش 50 درصدی تلفات تصادف های درون شهری و 5 درصدی تلفات راههای برون شهری طی سال جاری قابل توجه است و امیدواریم با تلاش همکاران انتظامی و فرهنگ بالای مردم استان این روند کاهشی ادامه داشته باشد.

این مقام انتظامی درخصوص عملکرد پلیس فتا هم اظهار داشت: بیش از 90 درصد پرونده های مطرح شده کشف گردیده است.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که شاهد افزایش 52 درصدی برداشت های غیرمجاز اینترنتی و رشد 15 درصدی کلاهبرداری های اینترنتی در استان هستیم که آموزش و پیشگیری شهروندان در این حوزه ضروری است.

سردار واعظی در پاسخ به سوالی پیرامون سرقت کیف چند دوره گرد طلا در ورودی ترمینال بوشهر طی ماه گذشته اظهار داشت: در این پرونده 4 دوره گرد با حمله 4 نفر دیگر مواجه و کیف طلای آنها سرقت شد که پلیس آگاهی به سرنخ های خوبی رسیده، ولی اجازه دهید چون روی پرونده در حال فعالیت هستند، اطلاع رسانی بیشتر به فرصت دیگری موکول شده که زمینه دستگیری متهمان نیز فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار