استاندار بوشهر به مناسبت روزخبرنگاردر نشست با اهالی رسانه:
به گزارش «تابناک»؛ عبدالکریم گراوند در آئین گرامیداشت روز خبرنگار در سالن کوثر استانداری افزود: از همه شخصیت ها، بزرگان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که در این موضوع کمک کردند سپاسگزارم، اما شفاف به مردم می گویم که حل مشکل برق استان جز با پیگیری مدیریت ارشد استان انجام نشده است.
کد خبر: ۶۴۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ 09 August 2018

بوشهر: استاندار بوشهر گفت: مشکل نوبت بندی خاموشی که برای مدیریت مصرف از اواخر خردادماه همزمان با نقاط دیگر کشور در استان آغاز شده بود، جز با پیگیری مدیریت ارشد استان و همکاری وزارت نیرو حل نشده است.

به گزارش «تابناک»؛ عبدالکریم گراوند در آئین گرامیداشت روز خبرنگار در سالن کوثر استانداری افزود: از همه شخصیت ها، بزرگان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که در این موضوع کمک کردند سپاسگزارم، اما شفاف به مردم می گویم که حل مشکل برق استان جز با پیگیری مدیریت ارشد استان انجام نشده است.

 

وی اظهارداشت: نباید از سکوت مدیریت ارشد استان سوء استفاده شود و برخی بگویند که این مدیریت نسبت به حل مشکلات استان بی تفاوت بوده است، در حالی که مدیریت ارشد استان در رابطه با قطعی برق 20 بار به وزارت نیرو مراجعه و با وزیر و معاونان وی مذاکره شد.

استاندار بوشهر تصریح کرد: در هفته جاری نیز قرار بود که براساس جدول نوبت بندی خاموشی ها در استان بوشهر از سرگرفته شود که با پیگیری و همکاری مسوولان وزارت نیرو این موضوع منتفی شد.

ارتباط مسئولان با رسانه ها تقویت شود

وی در بخشی از این نشست با بیان اینکه رسانه ها بعنوان پل ارتباطی جامعه و دستگاههای اجرایی وظیفه بیان واقعیتها و مشکلات را دارند تصریح کرد: مسئولان باید از این اطلاعات و منابع به نحو مطلوب در اجرای ماموریت دستگاههای خود بهره بگیرند و ارتباط شان با رسانه ها را تقویت نمایند.

 

 

استاندار بوشهر ادامه داد: اگر جامعه ای بخواهد بالنده باشد نیازمند رسانه و خبرگزاریهایی است که آزادانه و بدون لکنت زبان مسائل جامعه را بیان کنند و مسئولان نیز باید از این بیان استقبال کنند.

گراوند تاکید کرد: حتی نقد تند خبرنگاران از سردلسوزی و برای اصلاح امور است که باید از سوی مسئولان مورد استقبال قرار گیرد.

وی افزود: بیان نکردن واقعیتها از سوی رسانه ها باعث ایجاد فاصله بین خود و مخاطب می شود به همین دلیل اصحاب رسانه باید واقعیتها را منتشر کنند.

استاندار بوشهر گفت: هرچند کمی و کاستی هایی وجود دارد و شما خبرنگاران باید نقد کنید اما در حاشیه این نقدها ریشه امید مردم را نزنید، چون اگر امید مردم لطمه بخورد آنجاست که دشمنان نظام به دنبال چیدن ثمره ناامیدی مردم و ایجاد فاصله بین مردم و نظام هستند.

 

در این نشست یکی ازخبرنگاران  با اشاره به ضعف کارکرد رسانه ای دولت که به استان ها نیز سرایت کرده، پیشنهاد کرد که در قالب دستورالعمل جشنواره شهید رجایی که مربوط به انتخاب مدیران برتر دستگاههای اجرایی می باشد، آیتمی هم به ارزیابی عملکرد و پاسخگویی رسانه ای مدیران اختصاص یابد.

عبدالکریم گراوند با استقبال از این پیشنهاد در رابطه با تعامل مدیران با اصحاب رسانه اظهار داشت: اگر نشاط و شادابی نظام اداری را می خواهیم باید میزان تعامل، ارتباط و انعکاس عملکرد مدیران دستگاههای اجرایی ملاک عمل قرار گیرد که از زرین فر معاون توسعه منابع استانداری می خواهم این پیشنهاد مهم را آماده تا با امضای من به رییس سازمان اداری و استخدامی کشور ارسال نموده و در دستورالعمل سال های آینده جشنواره شهید رجایی اعمال شود.

 

مشکلات مطرح‌شده توسط رسانه‌ها را با جدیت پیگیری می‌کنیم

استاندار بوشهر با بیان اینکه همه مشکلات بیان شده از سوی رسانه های استان مطالعه و پیگیری میکنم و بی تفاوت نیستیم، اظهار داشت: به عنوتان مثال اخیرا کلیپی درباره محله والفجر برازجان که به کنایه والضجر نامیده شده با فرماندار پیگیری و دستوراتی صادر شد، هرچند این محله به دلیل اینکه قبلا ساخت و سازها روی اصول نبوده، دچار مشکلات قدیمی است.

وی همچنین با اشاره به دریافت کلیپی از استمداد کارگر پسماند شهرداری بوشهر که در فضای مجازی منتشر شده، گفت: این مسئله را پیگیری و فیش حقوقی وی روی موبایل من ارسال شده است.

استاندار بوشهر به پیگیری موضوع دیگری که در قالب پیامی در فضای مجازی پیرامون مشکلی در شهر جم برای وی ارسال شده و از طریق فرماندار پیگیری شد؛ اظهار داشت: این مصادیق را گفتم که یادآور شوم همه مطالب مطرح شده توسط رسانه ها چه بصورت مکتوب و چه در فضای مجازی مورد پیگیری قرار می گیرد و انتظار می رود مدیران دستگاههای اجرایی هم همین رویه را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار