بوشهر: خطیبان نماز جمعه این هفته شهرهای استان بوشهر بر ضروت مطالبه گری مردم، حل مشکلات اقتصادی، رسیدگی به مفاسد اقتصادی و اجتماعی، نقش برآب کردن نقشه های دشمن تاکید کردند.
کد خبر: ۶۳۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۵ 04 August 2018

بوشهر: خطیبان نماز جمعه این هفته شهرهای استان بوشهر بر ضروت مطالبه گری مردم، حل مشکلات اقتصادی، رسیدگی به مفاسد اقتصادی و اجتماعی، نقش برآب کردن نقشه های دشمن تاکید کردند.

*بوشهر
بوشهر: امام جمعه موقت بوشهرگفت: مطالبه گری مردم باید منطقی و در فضای مناسبی مانند مسجد با حضور مسوولان باشد.
 حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه های نماز جمعه با تاکید براینکه مردم باید مطالبه گری داشته باشند افزود: بدانید دشمن در کنار هر راهپیمایی و سردادن شعاری هست و از فضای پیش آمده به نفع خود سوء استفاده می کند.
دشتی بیان کرد: مردم مطالبه گری خود را با بصیرت و آگاهی به گوش مسوولان برسانند و جلو سوء استفاده دشمن را بگیرند.
وی با اشاره به گذشت 40 سال از عمر انقلاب افزود: انقلاب اسلامی علاوه برهمه عقب ماندگی ها با مشکلات اجتماعی، اقتصادی، تحریم و جنگ روبه رو بود اما مردم به دلیل علاقه به آزادی، استقلال و ایستادگی در مقابل استکبار سختی ها را تحمل می کردند.
دشتی گفت: مردم ایران در سالهای نخست پیروزی انقلاب به دلیل تجربه سختی های زیاد سعه صدر و آستانه تحمل بالایی داشتند اما لازمه گذر از این موقعیت حساس امروز آگاهی است.
امام جمعه موقت بوشهر اضافه کرد: امروز کشور با محاصره، تحریم، مفاسد اقتصادی، ضعف مدیران و خشکسالی های پی درپی روبه رو است.
وی بر ضرورت استفاده از مدیران توانمند و برخورد قاطع دستگاه قضا و مراکز اطلاعاتی و نظارتی با مفاسد اجتماعی و اقتصادی تاکید کرد.
امام جمعه موقت بوشهر اظهار داشت: ناراحتی مردم امروز به دلیل قطعی چند ساعته آب و برق نیست بلکه نگرانی و اعتراض آنها به دلیل مفاسد اجتماعی و اقتصادی است.
6047
* دیر
امام جمعه دیر گفت: مردم آگاه ایران نقشه فراخوان خیابانی دشمن را نقش برآب کردند.
حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر دیر افزود: دشمن روز پنجشنبه 11 مرداد را از طریق مزدوران داخلی خود فراخوان خیابانی داده بود که مردم آگاه ایران دست رد به سینه دشمنان اسلام زدند.
وی اظهار داشت: مسوولان مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید در رابطه با توجه به معیشت مردم و مقابله با فساد را جدی بگیرند و قوه قضاییه برخورد قاطع، جدی و انقلابی از خود نشان دهد.
امام جمعه دیر گفت: تیم اقتصادی دولت باید توانا و کارآمد باشد تا بتواند در مقابل دشمن ایستادگی کند. 
حسینی بیان کرد: دولت بدون تعارف افرادی که در کار اجرایی و اقتصادی ناتوان هستند را کنار بگذارد. 
وی در رابطه با درخواست مذاکره بدون پیش شرط رئیس جمهوری آمریکا گفت: استکبار جهانی به هیچ عهد و پیمانی وفادار نیست و با باور دشمنی دشمنان باید در برابر توطئه های آنان ایستادگی کرد.
حسینی اضافه کرد: برکناری نیروهای بومی در اداره اشتغال منطقه ویژه اقتصادی پارس مایه تاسف است و نماینده مجلس باید پیگیر و به مردم توضیح دهد. 
وی اضافه کرد: ورود آب در بنزین جایگاه سوخت قدیمی شهر دیر موجب نگرانی شهروندان شده که مسوولان باید پیگیر جبران خسارت شوند و نسبت به فعال کردن جایگاه سی. ان. جی شهرداری اقدام کنند.
7207
*کنگان
کنگان: امام جمعه موقت کنگان استان بوشهر گفت: تنها راه ایستادگی در مقابل استکبار جهانی تحکیم وحدت و انسجام ملی است.
 حجت الاسلام مهدی حیدری در خطبه های نماز جمعه افزود: آمریکا هرگز دوست ملت ایران و مستضعفان نیست و نخواهد بود.
وی تاکید کرد: برخی هنوز تصور می کنند رابطه با آمریکا تنها راه درمان مشکلات کشور است این درحالی است که استکبار جهانی هیچ گاه به تعهدات خود پایبند نیست.
خطیب جمعه کنگان افزود: تنها راه حل برطرف کردن مشکلات کشور تکیه بر توان داخلی است.
حیدری اضافه کرد: آمریکا هرگز با جمهوری اسلامی رابطه صحیح، منطقی و عادلانه نداشته و نخواهد داشت و ذوق زدگی برخی عناصر داخلی بیانگر درک ضعیف آنها و یا همراهی آنها با سیاست های استکباری است.
امام جمعه موقت کنگان گفت: با وجود همه مشکلات مردم جایی که کیان نظام در خطر باشد مشکلات را تحمل می کنند اما مسئولان نیز باید برای حل معضلات و مسائل اقتصادی و معیشتی چاره اندیشی اساسی کنند.
7208

*اهرم
اهرم: امام جمعه اهرم گفت: تلاش دشمن برای برهم زدن آرامش در ایران با هوشیاری مردم بی نتیجه می ماند.
، حجت الاسلام عیسی راستگو در خطبه های این هفته نماز جمعه افزود: دامن زدن به اعتراض ها، فراخوان های خیابانی به بهانه مشکلات اقتصادی وایجاد آشوب و اغتشاش از جمله دسیسه های رسانه های بیگانه است.
وی بیان کرد: ناامیدی افکار عمومی نسبت به کنترل اوضاع از طرف دولت و حاکمیت از جمله دیگر دسیسه های استکبار جهانی است.
راستگو گفت: مردم از نظام و انقلاب خسته نیستند بلکه از برخی ناکارآمدی دستگاهها و مسوولان ناراضی هستند و انتظار دارند مسوولان به این وضعیت رسیدگی کنند.
امام جمعه اهرم افزود: مردم باید بدانند قوای سه گانه برای حل مشکلات جامعه چه اقدام هایی انجام داده اند.
وی با گرامیداشت روز خبرنگار افزود: خبرنگار نباید وام دار هیچ حزب، گروه و مقامی باشد و با توجه به اصل امانتداری باید واقعیتها را به جامعه منتقل کند.

*گناوه
گناوه-: امام جمعه موقت گناوه گفت: ملت ایران از مسوولان نظام انتظار دارند برای حفاظت و پاسداری از خون شهدا و اجرای فرامین رهبرمعظم انقلاب با اخلالگران اقتصادی برخورد کنند.
 حجت الاسلام عبدالعلی بدری در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر گناوه افزود: مسوولان نظام باید در اجرای مسوولیت ها و خدمت رسانی به مردم مجدانه بکوشند.
وی اظهارداشت: قوه قضائیه با اخلالگران اقتصادی از جمله ارز، سکه، دلار و وارد کنندگان خودروهای لوکس خارجی برخورد و درکوتاه ترین زمان مجازات شوند.
امام جمعه موقت گناوه گفت: لایحه هایی که قوه مقننه تصویب و برای اجرا به قوه مجریه می دهد باید اجرا شود و هرگونه تاخیر در اجرا به ضرر ملت و کشور است.
بدری با تاکید برامر به معروف و نهی از منکر و تقویت روحیه تعاون و همکاری در جامعه گفت: بازاریان از هرگونه افزایش قیمت نامتعارف به بهانه بالارفتن دلار پرهیز کنند.
وی افزود: دولت به تنهایی توان کنترل قیمتها و جلوگیری از گرانی را ندارد و نیازمند کمک مردم است.
امام جمعه موقت گناوه گفت: احتکار کردن کالاها و اقلام ضروری مردم در این شرایط ظلمی است که مجازات خطرناکی برای سودجویان و فرصت طلبان به دنبال دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار