حاشیه های  نشست علنی شورای شهر بوشهر؛
بوشهر: یک عضو شورای شهر بوشهر در اظهاراتی که به نظر می رسد تلویحا به عملکرد عبدالامیر قاسمی فرماندار دیلم در دوره تصدی سرپرستی شهرداری مرکز استان اشاره دارد، گفت: امیدواریم دیگر مسئولیت شهرداری به افرادی سپرده نشود که این مجموعه را پایگاهی برای پست های آینده شان مبدل کنند.
کد خبر: ۶۳۸۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 02 August 2018

بوشهر: یک عضو شورای شهر بوشهر در اظهاراتی که به نظر می رسد تلویحا به عملکرد عبدالامیر قاسمی فرماندار دیلم در دوره تصدی سرپرستی شهرداری مرکز استان اشاره دارد، گفت: امیدواریم دیگر مسئولیت شهرداری به افرادی سپرده نشود که این مجموعه را پایگاهی برای پست های آینده شان مبدل کنند.

تسهیلات برای تاکسی داران در انتظار تعیین بانک

به گزارش «تابناک»؛ در نشست چهارشنبه شب شورای شهر بوشهر که بصورت علنی برگزار شد، ابتدا برخی لوایح مورد بررسی قرار گرفت. یکی از این موارد، پیشنهاد تسهیلات 35 میلیون تومانی برای 100 راننده فعال تاکسیرانی بود که در این راستا شهرداری باید 1.5 میلیاردتومان در یکی از بانک های عامل سپرده گذاری نماید. به گفته رییس شورای شهر، تنها محلی که چنین اعتباری در آن وجود دارد، حساب حذف پارکینگ می باشد که توجیه دارد، چرا که درصورت نوسازی ناوگان عمومی، ترافیک هم کاهش می یابد.

پس از بحث های اعضا، هاشم زاده رییس کمیسیون بودجه شورا پیشنهاد کرد که بانکی که مناسب ترین شرایط را برای این تسهیلات دارد بررسی و به شورا معرفی تا روال کار انجام شود.

تخلف سازمان حمل و نقل شهرداری

همچنین لایحه سازمان حمل و نقل شهرداری درباره مزایده 11 دستگاه اتوبوس اسقاطی و برخی لوازم یدکی مستعمل مطرح شد که طاهره شمشیری عضو شورا اعتقاد داشت وقتی این سازمان برخی قطعات را قبل از مزایده فروخته، تصویب چنین لوایحی صرفا تطهیر اقدام غیرقانونی آنهاست. اما هاشم زاده رییس کمیسیون بودجه شورا گفت: با توجه به این مزایده، اگر چنین اقدامی از سوی سازمان حمل و نقل شده، امکان رصد این تخلف فراهم می شود.

در این بین، برزگرزاده پیشنهاد داشت از اتوبوس های اسقاطی برای مواردی نظیر کتابخانه سیار یا کاربری های مناسبی توسط شهرداری خریداری و استفاده شود، پیشنهادی که پویا دولابی هم با آن همراهی کرده و عقیده داشت با برخی ابتکارات نظیر برداشتن سقف اتوبوس ها و استفاده از آن برای تورهای گردشگری شهری در فصول مناسب، بازخورد مناسبی دارد. دهدار رییس شورا نیز چنین اتوبوس هایی را برای مواردی نظیر اغذیه فروشی و کاربری های فرهنگی مناسب دانست.

این در حالی بود که به توسلی و عبدالله زاده دو عضو شورا معتقد بودند چنین ابتکاراتی در سازمان حمل و نقل یا شهرداری وجود ندارد. توسلی در این رابطه گفت: وقتی 5 اتوبوس نو در پارکینگ اتوبوسرانی بدون استفاده مانده و بدون هرگونه استفاده ای، دوره گارانتی شان خاتمه یافته و اکنون برای تعمیر احتمالی هرکدام هزینه هنگفتی باید پرداخت شود، آیا انتظار داریم برای اتوبوس های اسقاطی توسط همکاران ما ابتکار وجود داشته باشد؟

نهایتا مقرر شد کمیسیون های فرهنگی و شهرسازی شورا درخصوص جانمایی و شیوه واگذاری اتوبوس های اسقاطی برای کاربری های فرهنگی بررسی و سپس برای مزایده یا خرید آن توسط واحدهای شهرداری اقدام شود.

پرداخت سالانه یک میلیارد تومان برای نگهداری توالت های عمومی بوشهر

در ادامه، گزارش برگزاری مناقصه نگهداری سرویس های بهداشتی بوشهر قرائت شد که در همین خصوص توسلی رییس کمیسیون عمران شورا گفت: سالانه حدود یک میلیاردتومان برای نگهداری این سرویس های بهداشتی توسط شهرداری به پیمانکار پرداخت می شود، ولی خروجی آن مطلوب نیست و مردم نارضایتی دارند، از این رو باید همانند شهرهای دیگر استفاده از سرویس های بهداشتی را پولی کرد و تا خدمات دهی بهتری نیز صورت بگیرد.

ندا عبداله زاده نیز با بیان اینکه وقتی استفاده از امکانات شهری بصورت رایگان باشد، شیر توالت سرقت می شود یا در نگهداری آن دقت نمی شود، گفت: تعیین مبلغی برای استفاده از سرویس های بهداشتی منجر به مدیریت بهتر و تلاش برای رضایت مندی بیشتر شهروندان می شود.

پس از تایید این مناقصه و در شرایطی که بحث ها نتیجه خاصی نداشت، دستور جلسه پایان یافت و برخی اعضا نطق کردند.

درخواست شورایاران برای حضور در صحن علنی

عبدالخالق برزگرزاده با اشاره به درخواست شورایاران محلات جنوبی برای حضور در صحن شورا گفت: روندی که اخیرا پیش پای آنها گذاشته شده که به کمیسیون های تخصصی شورا مراجعه کنند، مانع آن می شود که بتوانند پیگیر مطالبات مردمی باشند و فرصت این کار نمی کنند، از این رو باید تهمیداتی دید که در صحن شورا برای طرح مشکلات مردم حاضر شوند.

کاش استانداری یک دهم دهکده گردشگری، روی تحویل پارک لیان اصرار داشت

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1ce0gv43814qln5t1gschdatvr1.jpgکیوان هاشم زاده نیز با بیان اینکه از همکارانم گلایه دارم که قبل از عید مناقصه پیمانکار فضای سبز را رد کرده و امروز شاهدیم فضای سبز بوشهر وضعیت خوبی ندارد ادامه داد: نه تنها افزایش سرانه فضای سبز نداشته ایم که حتی کاهش هم داشته ایم، از این رو انتظار می رود برای برگزاری مناقصه سریع تر اقدام شود.

وی همچنین خواستار تسریع در واگذاری پارک لیان به شهرداری شد و گفت: کاش استانداری یک دهم اصراری که روی تحویل گرفتن دهکده گردشگری توسط شهرداری داشت، روی پارک لیان این اهتمام وجود داشت که ظرفیت بهتری برای کل شهر خصوصا محلات جنوبی می باشد.

رییس کمیسیون بودجه شورای شهر با بیان اینکه به نوعی به شرایط چند سال پیش در حال برگشت هستیم که تعامل خوبی بین مدیریت شهری با استانداری نبود، افزود: در شرایطی که عزم و اراده سازمان برنامه و بودجه و معاونت عمرانی استانداری برای تخصیص اعتبارات بیشتر به شهرداری بوشهر از محل تملک دارایی شاهدیم، ولی این عزم و جدیت را در شهرداری نمی بینیم که در این راستا پیشنهاد می کنم عوض پور رییس سازمان برنامه و بودجه استان به شورای شهر دعوت شود.

درخواست بازگشت حیدر عبدالله زاده به تیم شاهین و تخلفات معاونت شهرسازی شهرداری

هاشم زاده در بخش دیگری از نطق خود با بیان اینکه باید حیدر عبدالله زاده را به تیم شاهین شهرداری بازگرداند، گفت: نباید بخاطر مسائلی که در شورای شهر مطرح شده، ایشان که از ریشه های شاهین هستند کنار گذاشته شوند.

وی در پایان خطاب به رییس شورای شهر گفت: درخواست دارم با توجه به مدارکی که قبلا درباره تخلفات در معاونت شهرسازی شهرداری ارائه شد، رییس شورا از نتیجه پیگیری ها در این خصوص گزارشی ارائه کنید.

این عضو شورا در پایان انتصاب عبدالامیر قاسمی سرپرست سابق شهرداری به سمت فرمانداری دیلم را تبریک گفت.

شاهین در قلب ماست!

ندا عبدالله زاده دیگر عضو شورا هم در نطق خود با بیان اینکه انتصاب قاسمی از نیروهای شهرداری بوشهر به فرمانداری دیلم را تبریک می گویم، درباره نطق هاشم زاده گفت: ضمن تشکر از لطفی که به خانواده ما داشتید، باید بگویم علاقه ما به تیم شاهین خانوادگی بوده و چه پدرم در این تیم مسئولیت داشته باشد و چه نباشد، شاهین در قلب ماست، ضمن اینکه خوشحالم نفس گرم پدرم باعث شد این تیم به لیگ یک صعود کند.

تشکیل کمیته تحقیق از معاونت شهرسازی شهرداری

رییس شورا نیز درباره موارد مطرح شده گفت: حضور شورایاران در کمیسیون ها به منظور رسیدگی بهتر به درخواست ها می باشد، چرا که طرح موارد بصورت خام در جلسات صحن علنی عمدتا به نتیجه نمی رسد. با این حال تمهیداتی پیش بینی می شود که شورایاران بتوانند در صحن شورا برای طرح مسائل عمومی حضور داشته باشند.

ابوذر دهدار همچنین با اشاره به اینکه برگزاری مناقصه فضای سبز باید سریع تر توسط شهرداری انجام شود، گفت: کار فضای سبز بصورت امانی قانونی نیست و این مسئله باید سریع تر تعیین تکلیف شود.

به گفته وی، جلسات اولیه برای واگذاری 270 هکتار پارک لیان با حضور معاونت عمرانی استانداری و دستگاههای مسئول انجام شده و با تصویب شورای شهر، قدم های موثری در این خصوص برداشته می شود.

وی درباره اظهارات هاشم زاده پیرامون تخلفات حوزه شهرسازی شهرداری هم گفت: کمیته ای برای تحقیق در این زمینه تشکیل می شود تا موارد مورد نظر در حوزه شهرسازی پیگیری گردد.

پول های شهرداری کجا رفته که این همه بدهی بالا آمد

در ادامه طاهره شمشیری عضو شورا با اشاره به اینکه از آبان ماه سال گذشته و بعد از پایان کار میگلی نژاد، شهرداری بوشهر به شکل سرپرستی اداره گردیده، اظهار داشت: در جریان حسابرسی و بررسی های صورت گرفته، بدهی هایی مربوط به این دوران استخراج شده که این ذهنیت را ایجاد می کند که شهرداری را پایگاه رسیدن به پست و مقام در استان مبدل کردند، طوری که بعضا هزینه هایی خارج از شهر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: امروز شاهد مصادره اموال شهرداری با برخی احکام قضایی ناشی از پرداخت نشدن حق بیمه تامین اجتماعی یا مالیات هستیم. واقعا باید گفت از آبان ماه که شهرداری بصورت سرپرستی اداره می شده، اعتبارات استانداری، ارزش افزوده و درآمدهایی شهرداری کجا رفته که این همه بدهی بالا آورده اند. نه کار عمرانی خاصی طی این مدت شده که بگوییم اعتبارات نمود بیرونی داشته، نه افزایش حقوق آنچنانی یا تسهیلات خاصی برای کارکنان شهرداری صورت گرفته که بگوییم نمود داخلی داشته است. واقعا باید پرسید طی ماههای گذشته شهرداری چگونه مدیریت شده و اعتبارات آن کجا رفته است؟

وی ادامه داد: باید گفت طی این مدت ظلمی به شهر شد که در اذهان آگاهان می ماند، طوری که برخی برای مطامع شخصی، شهرداری را پایگاه پست های بعدی خود مبدل کردند که امیدواریم این تجربه تلخ تکرار نشود.

قرارداد چرخ فلک ترکمنچای بوده است!

شمشیری همچنین با اشاره به نامه جدید «سُلگی» شریک شهرداری در پروژه چرخ فلک گفت: باعث تعجب است که با تاخیرهای مکرر این فرد، چرا شهرداری پرونده را از طریق حقوقی پیگیری نمی کند؟

برزرگزاده دیگر عضو شورا نیز با بیان از دیماه سال گذشته توسلی از همکاران ما در شورا پیشنهاد پیگیری حقوقی این پیمانکار را داده بود، اظهار داشت: برخی همکاران ما نظیر آقای نصرتی مهلت 2 ماهه برای پیمانکار گرفتند تا کار به نتیجه برسد، ولی بی فاقده بوده و هربار زمان متفاوتی برای تکمیل پروژه اعلام می شد. از این رو باید شهرداری به شکل حقوقی پرونده را پیگیری کند.

ندا عبدالله زاده هم ابراز عقیده کرد: اگر آهن آلات این پروژه فروخته شود، بهتر از ادامه کار به شکلی است که در پی خوردگی آهن آلات، موجب خطراتی برای شهروندان می شود.

در همین حال دهدار رییس شورای شهر معتقد بود: قرارداد پروژه چرخ فلک ترکمنچای است و جدا از اینکه درصد تاخیر و زیان پیمانکار دیده نشده، ضمانت نامه ای هم از وی اخذ نگردیده که بتوانیم ضبط کنیم.

مرمت بنای مشروطه در بوشهر تکمیل شود

اکبر توسلی رییس کمیسیون عمران شورای شهر نیز طی نطقی با اشاره به اینکه شهرداری بوشهر در دوره های قبل متولی مرمت دو بنای تاریخی عمارت بیلیارد و بنای مشروطه در محله کوتی شده، گفت: با توجه به 14 مرداد سالروز مشروطیت، فاز اول مرمت بنا مشروطه بوشهر خاتمه یافته و انتظار می رود شهرداری برای تکمیل اقدامات در این پروژه که قرار بود سال 92 نهایی شود، جدیت بیشتری به خرج دهد تا بخشی از تاریخ بوشهر در دوره مشروطه احیا شود.

همچنین در پایان این جلسه، دهدار رییس شورای شهر ابراز امیدواری کرد: دستگاههای ذیربط که متولی صدور حکم شهردار بوشهر هستند، در این خصوص تسریع کرده تا مدیریت شهری مرکز استان از بلاتکلیفی خارج و شهرداری صاحب برنامه کاری مشخصی شود.

گفتنی است در این جلسه اسایبش و نصرتی از اعضای شورا غایب بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار