مدیرکل بنادرودریانوردی استان بوشهر:
کد خبر: ۶۳۷۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱ 01 August 2018

بوشهر:مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهرگفت: با استفاده از ظرفیت مراکز آموزش عالی از جمله دانشگاه خلیج فارس برای هوشمند سازی بندر بوشهر استفاده می شود.

بوشهر:سیاوش ارجمندزاده روز سه شنبه درنشست با رئیس دانشگاه خلیج فارس افزود:این دانشگاه در بخش پژوهش و مطالعات کاربردی هوشمندسازی و گردشگری دریایی استان بوشهر قادر به ایفای نقش تاثیرگذاری است.
وی بیان کرد: یکی از جنبه‌های اصلی و موثر در پروژه‌های هوشمندسازی بنادر مطرح دنیا استفاده از ظرفیت های دانشگاهی است که این مهم در دستور کار ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز قرار گرفته است.
ارجمندزاده ادامه داد: در این ارتباط باتوجه به تعامل خوب انجام شده کارگروه هوشمندسازی بندر به دانشگاه معرفی شده و برای تحقق این مهم زمینه بازدیدهایی جهت آشنایی با فعالیت ها و زیرساخت های بنادر استان بوشهر برای اعضای کمیته دانشگاه خلیج فارس فراهم شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهارداشت: باتوجه به اهمیت کاهش مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست دریایی در هوشمندسازی بندر بوشهر این موضوع مورد توجه ویژه واقع می شود.
ارجمندزاده ادامه داد: یک از مهمترین برنامه های این اداره کل در سال جاری توسعه مطالعات کاربردی در زمینه توسعه گردشگری دریایی است که در این راستا کارگروهی متشکل از دانشگاه و این اداره کل تشکیل می شود.
وی گفت: این کارگروه علاوه بر شناسایی ظرفیت های گردشگری استان بوشهر می تواند به تعریف پروژه های کاربردی دیگری اقدام کند که با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی زمینه اجرا چنین پروژه های فراهم است.
رئیس دانشگاه خلیج فارس نیز گفت: در تسریع مطالعات کاربردی و حرکت به سمت بندر هوشمند در هر زمینه آماده همکاری با اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر هستیم.
عبدالمجید مصلح افزود: افراد انتخاب شده در کارگروه دانشگاهی هوشمندسازی بندر بوشهر ازنیروهای توانمند، با انگیزه و علاقمند به این موضوع هستند.
وی ادامه داد: اکنون دانشگاه با همکاری دستگاه های اجرایی دیگر و با رویکرد مطالعات کاربردی و نه فقط پژوهشی در حال انجام پروژه های در سطح استان بوشهر است.
مصلح تاکید کرد: دانشگاه خلیج فارس با توجه به نقش و اهمیت دریا در معیشت مردم استان بوشهر توجه و تمرکز بر روی مطالعات و پژوهش های دریا محور را از وظیفه های اصلی خود می داند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار