به گزارش «تابناک»؛ این پرواز که دو روز در هفته فعال بود، از فرودین ماه سالجاری لغو شد و علت آن نیز عمر بالا و نوع هواپیمای این خط عنوان گردید که توسط کشور امارات مجاز به فرود نمی باشد.
کد خبر: ۶۳۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۵ 31 July 2018

بوشهر: با وجود وعده مدیرکل فرودگاههای استان بوشهر مبنی بر برقراری پرواز بوشهر- دوبی پس از ماه رمضان، اما این مهم محقق نشد.

به گزارش «تابناک»؛ این پرواز که دو روز در هفته فعال بود، از فرودین ماه سالجاری لغو شد و علت آن نیز عمر بالا و نوع هواپیمای این خط عنوان گردید که توسط کشور امارات مجاز به فرود نمی باشد.

با این وصف، تنها پرواز فرودگاه بین المللی بوشهر به کما رفت و فعالان اقتصادی به عنوان اصلی ترین مسافران این پرواز، ناگزیر از شیراز و تهران اقدام به سفر می کردند.

اواسط خردادماه بود که دهقان منشادی مدیرکل فرودگاههای استان وعده داد: با پیگیری های انجام شده، این پرواز بعد از ماه رمضان توسط شرکت کیش ایر برقرار خواهد شد.

اما اکنون با گذشت دو ماه از آن وعده، خبری از برقراری تنها پرواز خارجی فرودگاه بوشهر نیست.

زیر سر دلار است!

مدیرکل فرودگاههای استان بوشهر ضمن تایید وعده داده شده، می گوید: اتفاقات اقتصادی چند ماه اخیر خصوصا نوسانات دلار باعث شد که این پرواز عملی نشود.

دهقان منشادی ادامه داد: بعد از ماه رمضان نیز شرکت کیش ایر برنامه این پرواز را برای دریافت بلیط فعال کرد، اما عملا استقبالی نشد که دلیل آن گرانی دلار و عدم توجیه سفر به دوبی برای فعالان اقتصادی بود.

وی  افزود: نوسانات اقتصادی و دلار باعث شده تا طی تیرماه سالجاری 9 فرودگاه کشور همه پروازهای خارجی شان را جمع کنند، چرا که استقبال از آن پایین آمد.

به گفته دهقان منشادی، فرودگاه امام خمینی (ره) که صرفا پروازهای خارجی در آن انجام می شود، شاهد کاهش 6 درصدی پروازهایش بوده و این کاهش در 7 فرودگاهی که هنوز پروازهای خارجی دارند، بین 6 تا 63 درصد کاهش نشان می دهد.

این مقام مسئول تصریح کرد: انجام پروازها به مکانسیم عرضه و تقاضا ارتباط دارد و هرگاه از پروازهای خارجی استقبال شد، می توان در زمینه برقراری آن با ایرلاین ها وارد مذاکره شد.

با این حساب، عملا فرودگاه بوشهر غیر از پرواز سالانه حج، فاقد پرواز خارجی دیگری می باشد و به عبارتی اگر گفته شود نام بین المللی از تابلوی آن برداشته شود، گزافه نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار