برای چندمین بارمتوالی دریک ماهه گذشته
بوشهر:برای چندمین بارمتوالی دریک ماهه گذشته تجمع مردم دشتستان روزیکشنبه در اعتراض به بی‌آبی صورت گرفت
کد خبر: ۶۳۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵ 23 July 2018

بوشهر: معاون فرماندار دشتستان می گوید: برای توزیع یک روز در میان آب بین مشترکین برازجانی حداقل روزانه باید 27هزار متر مکعب آب از طریق کازرون وارد شبکه شود که اکنون کمتر از نصف آب موردنیاز وارد شبکه می‌شود و باعث گردیده هر 3 روز یکبار آب توزیع شود.

بوشهر: شماری از اهالی مناطق جنوبی شهر برازجان در اعتراض به ادامه مشکلات کم آبی در این شهر، روزیکشنبه مسیر خروجی برازجان به سمت اهرم را بستند.

به گزارش «تابناک»؛ معترضان با آتش زدن لاستیک در این محور که باعث ایجاد دود سیاهی در منطقه شد، مانع تردد خودروها شده و پس از حدود یکساعت با وساطت مسئولان فرمانداری، این جاده بازگشایی شد.

مردم می گویند: با وجود وعده مسئولان استان و شهرستان، هنوز وعده داشتن آب شرب طی یک روز در میان عملی نشده و این وضعیت باعث شده تا مردم در اغلب محلات این شهر چندین روز چشم های شان به لوله آب باشد تا ببینید کی آب می آید و امکان ذخیره سازی دارند.

موضوعی که روال عادی زندگی مردم را برهم زده است.

گله مندی از نبود و توزیع آب درشهر برازجان باعث شد تا در روزهای 17 و 18 تیرماه شهروندان با تجمع در میدان 17شهریور  خواستار حل این مشکل شوند.

جمعه شب نیز شماری از اهالی وحدتیه دشتستان برای دومین بار در ماه جاری در سه راهی این شهر تجمع کرده و با بستن مسیر اصلی شیراز-بوشهر، خواستار پیگیری مشکل کم آبی شدند، تجمعی که پس از سه ساعت با حضور معاون سیاسی فرماندار دشتستان و قول رفع مشکل در روزهای آینده، خاتمه یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتستان با اشاره به اینکه روز یکشنبه جاده ورودی شهر برازجان توسط شماری از شهروندان دراعتراض به ادامه کم آبی برای مدت 30دقیقه بسته شده بود گفت: با همکاری مردم بازگشایی و آمد و شد در این محور در حال انجام است.

جواد لقمان زاده  افزود: حدود 80 نفر از ساکنان محله های والفجر و پردیس شهر برازجان بدلیل ادامه دار شدن کمبود شدید آب آشامیدنی از ساعت 10 صبح امروز به مدت 30دقیقه مانع از آمد و شد خودروها به شهر برازجان از سمت جاده اهرم شدند.

وی یادآور شد: با حضور مسئولان فرمانداری، پادرمیانی پلیس و توضیح مسوول اداره آب شهرستان و همکاری تجمع کنندگان جاده ورودی شهر برزجان بازگشایی شده است.

لقمان زاده اضافه کرد: با پیگیری مسئولان 24 ساعت آینده بخشی از آب آشامیدنی شهر برازجان از خط دوم تامین خواهد شد.

معاون فرمانداری دشتستان گفت: برای توزیع یک روز در میان آب بین مشترکین در شهر برازجان حداقل روزانه باید 27هزار متر مکعب آب از طریق خط آبرسانی تصفیه خانه بوشیکان وارد شبکه شود.

وی افزود: این درحالیست که روزانه بین 7تا 10هزار مترمکعب آب از خط آبرسانی کازرون استان فارس وارد شبکه توزیع می شود که کمتر از نصف آب موردنیاز می باشد.

لقمان زاده ادامه داد: این امر باعث شده تا هم اینک هر سه روز یک بار آب بین شهروندان برازجان توزیع شود.

وی گفت: از 20روز گذشته شهر برازجان به چهار منطقه برای توزیع آب تقسیم شده و هر شبانه روز یک چهارم جمعیت این شهر می توانند آبگیری کنند.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار