کد خبر: ۶۲۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲ 11 July 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: با توجه به فرصتهای شغلی در بخش دریایی، جایگزینی نیروی داخلی به جای اتباع خارجی ضروری است.

مهندس سلیمی در سومين جلسه هيات فني اشتغال اتباع خارجي استان با اشاره به راه اندازی اولین کاریابی تخصصی دریایی در استان گفت: این کاریابی برای ساماندهی نیروی کار علاقه مند به فعالیت در مشاغل دریایی و هدایت کارجویان به این نوع فعالیت ها در استان راه اندازی شده و با توجه به اینکه بخشی از نیروی کار شاغل در بخش دریایی کشور را اتباع بیگانه تشکیل می دهند این کاریابی امکان بیشتری برای اشتغال نیروهای توانمند داخلی در مشاغل دریایی فراهم می کند تا این نیروها بنوانند در اولویت اشتغال قرار گیرند و دغدغه های کارفرمایان دریایی کشور مبنی بر در دسترس نبودن نیروی کار توانمند داخلی نيز رفع می شود.

وی اظهارداشت: با توجه به اينكه هرمزگان يك استان ساحلی است و حجم بالایی از فعالیت های دریایی در آن انجام می شود بايد درخواستهاي متقاضيان جهت استفاده از اتباع خارجي در كشتي و شناورها قبل از ارائه در جلسات هيات فني اشتغال اتباع، طي نامه اي به انضمام ليست آن شركت به كاريابي تخصصی دریایی ارجاع داده شود و كاريابي موظف است به مدت يك هفته پاسخ آن را به اين اداره كل اعلام نمايد كه در صورت عدم نيروي مورد نياز، شركت دريايي مي تواند از نيروي اتباع استفاده كند.

مهندس سليمي در ادامه خواستار شناسايي نيروهاي ايراني آماده به كار به جاي نيروي خارجي و برگزاري دوره هاي آموزشي مرتبط با دريانوردي توسط كاريابي تخصصي دريايي با همكاري اداره كل شيلات و بنادر و دريانوردي استان شد.

در ادامه اين نشست، نماينده اداره كل بنادر ودريانوردي استان گفت: تاكنون با سه درخواست مجوز كاريابي تخصصي دريايي جهت تاييد صلاحيت تخصصي دريايي توسط اين اداره كل موافقت شده است.

نماينده اداره كل شيلات نيز با بيان اينكه 98 فروند كشتي صيادي فعال در آبهاي داخلي (شناورهاي فانوس ماهي) به  صيد مشغول هستند، گفت: اين تعداد شناور داراي 968 نيروي ايراني و 800 نفر نيروي خارجي مي باشند كه در اين خصوص نيازمند جايگزين تعدادي نيروي ايراني به جاي اتباع تا پايان سال هستيم.

تامين نيروي ايراني مورد نياز شناورها توسط كاريابي تخصصي دريايي خط طلايي هرمز با همكاري اداره كل شيلات و بنادر و دريانوردي استان، ارسال ليست شركتها و شناورهاي ثبت ايران توسط اداره كل بنادر و دريانوردي به اداره كل تعاون و كار، برگزاري نشست منطقه اي با مديران استانهاي جنوبي جهت همفكري و تامين نيروي دريايي و بازرسي هاي موردي و سرزده از شناورها با همكاري اداره كل شيلات و تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان از جمله مصوبات اين نشست بود./ انتهای پیام

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار