مدیر آبفا فارس: آماده میزبانی بزرگان دشتستان هستیم
بی آبی چندین روزه، طاقت مردم برازجان را طاق کرد و براساس فراخوانی که در فضای مجازی، ساعت 19 روز شنبه مردم را به خیابان کشاند.
کد خبر: ۶۲۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ 08 July 2018

فکرشهر ـ سعید مهاجر: سرانجام بی آبی چندین روزه، طاقت مردم برازجان را طاق کرد و ساعت 19 روز شنبه ـ 16 تیرماه 1397 ـ آن ها را به خیابان کشاند.

به گزارش فکرشهر، فراخوان این تجمع که از شب قبل در فضای مجازی شهر و شهرستان دست به دست می شد، بالاخره جمعی از مردم برازجان را ساعت 7 عصر تا پاسی از شب در میدان اصلی شهر ـ میدان بیمارستان ـ جمع کرد تا برای ساعاتی، خیابان بیمارستان ـ شهید چمران ـ نیز مسدود و رفت و آمد در آن ناممکن شود.

چندین هزار نفر از مردم برازجان که از این همه بی کفایتی مسوولین برای حل بحران آبی پیش آمده در شهرشان به ستوه آمده بودند، در یک میدان جمع شدند و به این بی کفایتی و ناکارآمدی مسوولان اعتراض کردند. شعار می دادند و آب می خواستند. 

با این که مردم ناراحت و بعضا عصبانی بودند ولی هیچ خشونتی رخ نداد و آسیبی به کسی وارد نشد.

برخی از جمله امام جمعه برازجان و مسوولان فرمانداری هم به محل تجمع آمدند که با اعتراض مردم مواجه شده و مجبور به ترک محل شدند.

مردم برازجان تنها استعفای مدیران ناکارآمد و تامین آب شرب خود را خواستار بودند و این تجمع اعتراضی در حدود ساعت 22 به آرامی به پایان رسید؛ هر چند یکی از شعارهای حاضران این بود که اگر مشکل حل نشود، اعتراضات ادامه خواهد داشت.

پس از این تجمع، فرماندار دشتستان در کنار امام جمعه برازجان به مصلای نماز جمعه این شهر رفت تا برای مردم سخن بگوید؛ هر چند در مقایسه با حجم معترضین، جمعیت اندکی از این سخنرانی استقبال کردند.

بررسی های خبرنگار از سطح شهر برازجان نشان می دهد، در حال حاضر، حتی در مغازه های فروش آب شهر برازجان هم دیگر آبی برای فروش نیست و سوپر مارکت ها هم آب معدنی برای فروش ندارند و مردم «دبه» به دست، در سطح شهر به دنبال قطره ای آب می گردند. 

اما در این میان، دو نکته قابل توجه بود و جای تقدیر بسیار دارد:

  1. مردم معترض با وجود ناراحتی از ده ها روز بی آبی و عصبانیت از مدیران و مسوولان استان و شهرستان، تنها شعار دادند، خشونتی از مردم دیده نشد و حتی وقتی یک آمبولانس می خواست از میان جمعیت معترض عبور کند، راه را باز کردند تا آمبولانس رد شود. اقدامی قابل تقدیر از مردم همیشه صبور برازجان. 
  2. با وجود حضور گسترده نیروی انتظامی دشتستان و فرماندهی این نیرو ـ سرهنگ رضوی ـ در محل و حتی در جمع معترضین، هیچ اقدام خشونت باری نه از سوی مردم و نه نیروی انتظامی دشتستان رخ نداد که جای تقدیر بسیار دارد. چه بسا یک حرکت نابجای فردی منتصب به نیروهای نظامی و انتظامی که می توانست این حجم عظیم 3 ـ 2 هزار نفری مردم را به خشم آورده و عواقب ناگواری در پی داشته باشد که با تدبیر فرماندهی انتظامی دشتستان و شورای تامین شهرستان، آرامش تجمع حفظ شد؛ هر چند بیم آن می رود که در روزهای دیگر و در صورت عدم تامین آب مورد نیاز مردم، حفظ این آرامش سخت تر شود.

 

اعتراض مردم برازجان به بی آبی چند روزه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار