جاده ساحلی بوشهر دیر یکی از مسیرهای اصلی ارتباطی شمال به جنوب استان بوشهر است که مردم و رانندگان این مسیر همواره نگران حرکت در این جاده هستند زیرا ایمنی لازم را ندارد.
کد خبر: ۵۸۷۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸ 08 April 2018

مهر/نامجو زحمتکش: راه یکی از مهمترین زیرساخت‌ها برای توسعه است و همزمان با توسعه شاهد بهبود وضعیت زیرساخت‌های راه نیز هستیم و در استان بوشهر نیز تلاش‌های گسترده‌ای برای این مهم صورت گرفته است.

استان بوشهر دارای شرایط بسیار خوبی در حوزه راه‌ها است و بسیاری از محورهای مواصلاتی استان تبدیل به بزرگراه شده‌اند که این موضوع در کاهش خطرات رانندگی و کاهش تلفات جاده‌ای نقش مهمی داشته است.

جاده بوشهر - دیر یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی استان بوشهر است که جنوب استان را به مرکز استان متصل می‌سازد و تبدیل به این مسیر به بزرگراه سال‌ها است که آغاز شده ولی هنوز تکمیل نشده است.

هرچند تعداد از قطعات این مسیر تکمیل شده است ولی وعده‌هایی مبنی بر تکمیل این بزرگراه هنوز به صورت کامل عملی نشده است و این مسیر هم اکنون ایمنی لازم را برای مردم و رانندگان و اهالی مناطق اطراف این مسیر ندارد.

جاده مرگ اصلاح شود

محمد درویشی راننده یکی از خودروهای مسافربری بردخون دیر گفت: زمانی که این مسیر برای تردد راه اندازی شد مردم بسیار خوشحال شدند اما پس از چند سال جاده مرگ نام گرفته زیرا عده زیادی جان خود را در این جاده از دست داده اند.

علی مغدانی نیز گفت: بارها شاهد تصادف و تلفات رانندگان و مسافران خودروهای این مسیر بوده‌ایم اما جاده همچنان ناامن است.

وی افزود:عرض کم، ارتفاع زیاد، نداشتن شانه، ترافیک جاده و عبور وسایط نقلیه سبک و سنگین موجب غیرایمنی جاده شده، اما عبور روزانه ده ها ماشین قاچاق معروف به شوتی این مسیر را بسیار ناامن کرده است.

شوتی‌ها جاده را ناامن می‌کنند

رضا احمدی نیز می گوید: شوتی ها سرعتی بسیار زیاد دارند و حاضر نیستند از سرعت نجومی خود بکاهند و همین سرعت باعث مرگ عزیزانمان می شود.

حمید راننده این مسیر نیز گفت: به دلیل اینکه شغلی ندارم به ناچار در این مسیر مسافرکشی می کنم اما مشکلات جاده و تردد بیش از حد شوتی ها جان ما را به خطر می اندازد که امیدواریم مسؤلان فکری کنند.

امنیت اهالی در خطر

علی عباسی یکی از مسافران این مسیر نیز گفت: جاده کم عرض است و دو ماشین به زحمت از کنار هم عبور می کنند اما تردد خودروهای سنگین و شوتی ها بر خطرات آن افزوده است.

حسین کشکولی از اهالی روستاهای ساحلی در مسیر نیز ابراز داشت: مردم منطقه دامدار یا صیادند و مجبورند در این جاده با موتورسیکلت حرکت کنند یا از عرض جاده بگذرند اما شلوغی جاده و سرعت بالای ماشین های شوتی امنیت ما را به خطر انداخته و از این بابت نگران و هراسانیم.

جاده بوشهر دیر از بین روستاهای شهرستان تنگستان، دشتی و بخش بردخون و مرکزی دیر عبور می کند و از کنار متانول کاوه می گذرد اما فاقد استانداردهای لازم است و تاکنون خانواده های بسیاری را عزادار کرده است.

مردم بردخون نیز مجبورند به دلیل عدم استقرار برخی ادارات برای انجام کارهای اداری به مرکز شهرستان مراجعه کنند و ممکن در این راه دچار حادثه شوند.

حسین درویشی صفت رییس شورای اسلامی بخش بردخون نیز گفت: جاده بردخون - دیر به دلیل  نداشتن شانه و عدم وجود علائم راهنمایی و رانندگی باعث بیشترین تصادفات می شود.

تکمیل بزرگراه ساحلی بوشهر - دیر

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در این زمینه گفت: بزرگراه ساحلی بوشهر به دیر دارای طول ۱۹۲ کیلومتر است که از چهار شهرستان استان می‌گذرد و در قالب ۱۴ قطعه عملیاتی شده است.

فرزاد رستمی با اشاره به اینکه قطعات مختلف این محور مهم مواصلاتی استان بوشهر از محل  اعتبارات وزارت نفت تکمیل می‌شود، بیان کرد: تکمیل این محور با جدیت دنبال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار