استاندار بوشهر گفت: ظرفیت‌های گردشگری در استان زیاد است اما امکانات خوبی نداریم.
کد خبر: ۵۸۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 08 April 2018

عبدالکریم گراوند بعدازظهر امروز در نخستین نشست شورای اداری استان بوشهر در سال 97، گفت: مسوولان باید زمینه را برای حضور سرمایه گذار و توسعه امکانات گردشگری به ویژه گردشگری دریایی فراهم کنند.

وی با تشکر از کسانی که در تامین امنیت مسافران نوروزی تلاش کردند، افزود: در تعطیلات نوروزی چند برابر جمعیت استان بوشهر گردشگر به این استان سفر کردند که تامین امنیت آنان کار دشواری بود.

استاندار بوشهر، با اشاره به انتخاب این استان به عنوان سومین مقصد سفر گردشگران نوروزی بیان کرد: این امر مسوولیت ما را برای نوروز 98 سنگین‌تر می‌کند و باید پس از بررسی لازم، نقاط قوت را تقویت و ضعف‌ها را برطرف کنیم.

گراوند با تشکر از برگزار کنندگان اردوهای راهیان نور دریایی تصریح کرد: اگر برنامه‌ریزی کنیم در فصل‌های پاییز و زمستان هم می‌توانیم گردشگر داشته باشیم و این کار می‌تواند اقتصاد استان را متحول کند.

وی همچنین حمایت از کالای ایرانی را تکلیف مردم و مسوولان دانست و بیان کرد: باید اعتماد به کالای ایرانی در جامعه گسترش یابد که این هدف در سایه بالا بردن کیفیت کالا به دست می‌آید و بهبود کیفیت نیز با نظارت بر روند تولید ممکن است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری  استان بوشهر نیز با اشاره به افزایش 12 درصدی مسافران نوروزی گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا دیروز 9 میلیون و ۳۰۰ هزار گردشگر وارد استان شدند.

ناصر امیرزاده افزود: در این مدت هفت میلیون و۵۰۰ هزار نفر شب اقامت در استان ثبت شده که نشان دهنده افزایش۶ درصدی نسبت به پارسال است.

به گفته او، ۲۵ درصد مهمانان نوروزی استان بوشهر از استان‌های تهران البرز و اصفهان بوده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از دستگاه‌های مختلف به ویژه صداوسیما برای جذب گردشگر و میزبانی از مسافران تشکر کرد.

مهردادستوده معاون امور عمرانی استاندار بوشهر هم گفت: برای اجرای طرح‌های عمرانی کمبود اعتبار نداریم و مشکل ما فقط نظارت بر نحوه اجرای طرح‌هاست.

همچنین سرهنگ سهراب انبارکی معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق (ع)، با اشاره به اعزام ۵۱۸۳ نفر با اردوی راهیان نور دریایی به جزیره خارگ، افزود: در بخش راهیان نور زمینی هم ۹۸۴۰ نفر به صورت سازماندهی شده به مناطق عملیاتی خوزستان اعزام شدند، البته برخی هم‌استانی‌ها نیز در تعطیلات نوروز به صورت خودجوش به این مناطق سفر کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار