امام جمعه برازجان گفت: ادعای این که کنسرت‌های اخیر در بوشکان و کلمه در شهرستان دشتستان دارای مجوز بوده دروغ محض است.
کد خبر: ۵۸۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲ 07 April 2018

حجت‌الاسلام حسن مصلح امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان اظهار داشت: با توجه به بازتاب گسترده خطبه‌های هفته گذشته و انتخاب گزینشی مطالب و طرح شبهاتی پیرامون مواضع مطرح شده در باب موسیقی مطرب، لازم است که از تریبون نماز جمعه در جهت تنویر افکار عمومی و در پاسخ به شبهات مطالبی تقدیم دارم.

وی افزود: اگر چه می‌دانم رسانه‌های مغرض و معاند حاضر نیستند مشروح خطبه‌ها را مطرح و ذره‌ای برای اطلاع‌رسانی کامل سخنانم انصاف به خرج دهند.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: موضوع موسیقی مطرب و غنایی یکی از مسائلی است که در قرآن و سنت به تفضیل بیان شده است هر چند در تبیین آن از طریق مبلغان دینی شاهد کوتاهی‌هایی نیز هستیم.

مصلح ادامه داد: مفاسدی که بر این نوع از موسیقی مرتبط است برگرفته از احادیث معصومین و دانشمندان غیرمسلمانی است که در منابع دینی مانند وسائل‌الشیعه و مستدرک‌ الوسائل و همچنین اندیشمندان غربی مانند دکتر وپیر به خوبی بر آن استناد شده است.

وی یادآور شد: ادعای این که کنسرت‌های اخیر در بوشکان و کلمه در شهرستان دشتستان دارای مجوز بوده دروغ محض است چرا که در بوشکان هیچ کدام از نهادهای امنیتی و مراجع ذی‌ربط در جریان برگزاری این کنسرت نبوده و در شهر کلمه نیز اکثریت قریب به اتفاق اعضاء شورای تامین شهرستان به ویژه نیروی انتظامی، مخالف برگزاری کنسرت در فضای باز بوده‌ و حتی اداره ارشاد شهرستان دشتی نیز که متولی صدور مجوز بوده، بی‌اطلاع بوده است.

امام جمعه برازجان عنوان کرد: به گفته مدیرکل ارشاد اسلامی بوشهر، تاکنون ده‌ها برنامه موسیقی در شهرستان دشتستان برگزار شده و هیچ کس معترض این برنامه‌ها نشده است بنابراین اگر مراسمی دارای مجوز قانونی از طرف شورای تامین و اداره ارشاد شهرستان دشتستان بود هیچ فردی برای تعطیلی آن به مخالفت بر نمی‌خواست.

مصلح اظهار داشت: نکته مهم و اساسی محل برگزاری این نوع مراسم‌هاست که باید در محیطی برگزار شود که امنیت مردم توسط نیروی انتظامی پس از اخذ مجوزهای لازم تامین شود در حالی که وقتی مکانی مناسب برای اجرای کنسرت وجود ندارد و برای جلوگیری از به خطرافتادن امنیت مردم، صلاح نیست در محیط باز برگزار شود چه اصراری وجود دارد که امنیت مردم را به خطر بیاندازند.

وی بیان کرد: برخی مسئولان در حالی به عنوان حق‌الناس از این چنین برنامه‌هایی حمایت می‌کنند که حق‌الناس توجه به مطالبات و مشکلات واقعی مردم از جمله تامین آب شرب بخش بوشکان، تکمیل سالن‌های ورزشی رهاشده در 6 سال گذشته، پرداخت خسارت به کشاورزان و تعریض جاده شهر کلمه به روستای طلحه است که سال‌ها سبب کشته‌شدن مردم در این منطقه می‌شود.

مصلح ادامه داد: این در حالی است که به جای توجه به این موارد در کنار اشتغال و ازدواج جوانان این منطقه، صدها میلیون تومان پول بیت‌المال را برای یک مراسم مستهجن که جزء گناوه و معصیت چیزی در آن نیست، هزینه می‌کنند.

امام جمعه برازجان عنوان کرد: اگر همین بودجه‌ای که صرف کنسرت‌های کذایی می‌کنید در اختیار ما قرار می‌دادید حاضریم به ازاء هر پنج میلیون تومان یک شغل برای جوانان منطقه ایجاد کنیم.

وی افزود: اهل شعار دادن و آمارسازی هم نیستیم و بدون این که ریالی از دولت بگیریم روزانه از طریق منابعی که خیرین در اختیار ما قرار می‌دهند ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان، بخش عمده‌ای از مشکلات مردم نیز حل می‌کنیم که آمار آنها به شکل دقیقی در دفتر جهت اطلاع آماده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار