سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه از تشدید نظارت بر مراکز حساس تهیه و توزیع مواد غذایی در عسلویه خبر داد.
کد خبر: ۵۷۵۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 07 March 2018

جاسم زارعی صبح چهارشنبه در حاشیه برگزاری مانور بسیج سلامت نوروزی گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی از ابتدای اسفند سال جاری تا ۱۵ فروردین سال آینده اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این طرح، بازرسان بهداشت محیط طبق آئین‌نامه ماده ۱۳ اقدام به تشدید بازرسی‌ها از اماکن عمومی و مراکز عرضه مواد غذایی در سه نوبت صبح، عصر و شب می‌کنند.
زارعی اظهار کرد: نظارت بر مراکز حساس تهیه و توزیع مواد غذایی به‌ویژه رستوران‌ها، شیرینی و آجیل‌فروشی‌ها، مراکز بین‌راهی و فست فودها، همچنین اماکن عمومی شامل هتل‌ها، مهمانسراها، پایانه‌های مسافربری، پارک‌ها، مدارس و محل‌های اسکان مسافران نوروزی از مهم‌ترین محورهای اجرای این طرح است.

وی با اشاره به زمان کار بازرسان عنوان کرد: در شهرستان عسلویه بازرسان، بر اماکن عمومی، مراکز اغذیه‌ای و رستوران‌های بین‌راهی از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۰ شب در مناطق شهری و روستایی و در تمامی ایام هفته به‌ویژه روزهای تعطیل نظارت دارند.

زارعی ضمن تأکید بر آمادگی تیم‌های نظارتی عنوان کرد: مردم می‌توانند هرگونه تخلف در این راستا را به همکاران مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت و یا به سامانه ثبت شکایات بهداشت محیط به شماره ۱۹۰ اطلاع دهند.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه نیز گفت: در راستای اجرای هرچه بهتر طرح بسیج سلامت نوروزی در شهرستان عسلویه در سال جاری همزمان با سراسر کشور طرح از ۱۵ اسفند آغاز شده است و در این مانور نماینده دامپزشکی نیز حضور داشتند.

تورج سامی اظهار داشت: در راستای صیانت از سلامت غذایی مردم شهرستان بیش از ۷۰ کیلوگرم گوشت و هزار و ۲۰۰ کیلوگرم نوشیدنی و مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته از سطح عرضه جمع‌آوری و معدوم شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار