قرارداد فروش گاز مشعل فاز ۱۲ پارس جنوبی و تبدیل آن به محصولی دیگر برای صادرات بین شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی و شرکت درسی انرژی پویا منعقد شد.
کد خبر: ۵۷۵۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 07 March 2018

سرپرست مدیریت بازرگانی مجتمع گاز پارس جنوبی ظهر امروز در حاشیه نخستین مراسم  انعقاد قرارداد فروش گاز مشعل فاز 12 پارس جنوبی  با بیان اینکه این پروژه در راستای بهره‌وری از ظرفیت مشعل‌ها و کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی است اظهار داشت: همسو با تحقق اهداف زیست محیطی منطقه و اصلاح الگوی مصرف، قرارداد فروش گاز مشعل فاز 12 بین مجتمع گاز پارس جنوبی و شرکت درسی انرژی پویا به مبلغ 8.4 میلیون دلار به مدت 2 سال  منعقد شد.

جواد سهیلی با تاکید بر مصرف بهینه انرژی و جلوگیری از هدر رفت و کاهش آلودگی محیط زیست بیان کرد:  این قرار داد در راستای صرفه جویی و مصرف بهینه انرژی و جلوگیری از هدر رفت و کاهش آلودگی محیط زیست منعقد شده است.

وی به پیش فراخوان مزایده عمومی فروش گاز مشعل پالایشگاه نهم مجتمع پارس جنوبی اشاره و تصریح کرد: بر اساس شیوه نامه داد و ستد شرکت ملی گاز ایران با خریداران گاز مشعل مبنی بر اعلام فراخوان عمومی فروش گاز مشعل، درخواست مصوبه پیش فراخوان مزایده عمومی یک مرحله‌ای از سوی امور پیمان‌های پالایشگاه نهم مجتمع پارس جنوبی برای کمیسیون مناقصات ارسال شد.

سهیلی گفت: در نهایت پس از پس از از اعلام مهلت قانونی مزایده، 2 فقره پاکت از شرکت های درسی انرژی پویا و سیمان ساروج بوشهر دریافت و مراتب جهت طرح در کمیسیون مناقصات و بازگشایی پاکات پیشنهادی اعلام گردید.

سرپرست مدیریت بازرگانی مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: در جلسه کمیسیون مناقصات با حضور نمایندگان مزایده گران و مدیران و کارشناسان پالایشگاه نهم و نمایندگان بازرسی استان بوشهر، پاکات دریافتی بازگشایی و شرکت درسی انرژی پویا با قیمت 8 میلیون و 480 هزار دلار به‌عنوان برنده مزایده به مدت دوسال انتخاب شد.

وی به استفاده از گاز مشعل فاز 12  پارس جنوبی توسط شرکت درسی انرژی پویا اشاره کرد و گفت: در طرح  نخست بهره برداری و تبدیل گاز مشعل به محصولی دیگر نظیر برق راهکار کوتاه مدت و صدور گاز مشعل به خارج از کشور برای صادرات محصول جدید در بازه زمانی بلند مدت  است.

سهیلی بیان کرد: شرکت درسی انرژی پویا اظهار داشته اگر امکان خرید گاز مشعل در قالب قرارداد بلند مدت انجام شود، امکان خاموش کردن همه فلرهای منطقه پارس جنوبی دارد و شریک‌های تجاری نیز در سرمایه گذاری در این زمینه  مشارکت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار