رئیس شورای اسلامی بوشهر گفت: هنرمندان این شهر در عرصه تولید فیلم های مستند و سینمایی از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردارند که به فراخور این ظرفیت شورا خود را موظف به حمایت از آنان می بیند.
کد خبر: ۵۷۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 05 March 2018

ابوذر دهدار یکشنبه شب در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم هفته بوشهر(بزرگداشت دهمین نکوداشت روز بوشهر) در جمع هنرمندان عرصه تولید فیلم این شهر افزود: در این ارتباط در شورای پنجم برای نخستین بار جشنواره هفته فیلم بوشهر در برنامه هفته نکوداشت روز بوشهر دیده شد که به طور قطع برگزاری این گونه جشنواره های فرهنگی باعث رشد فضای فرهنگی و هنری سطح شهر است.
وی بیان کرد: گردشگری و هنر از محورهای توسعه هستند که هنرمندان روی این 2 محور می توانند مانور بسیاری دهند طیرا با توجه به ظرفیت های استان جای کار بسیاری در این 2محور وجود دارد.
دهدار ادامه داد: با توجه به درخشش بوشهری ها در جشنواره های مختلف ملی و بین المللی، شورای شهر بوشهر پیش بینی کرده با تخصیص اعتبار مورد نیاز از تولید یک فیلم در مورد بوشهر حمایت کند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از ماموریت‌های بخش مدیریت شهری افزایش نشاط و شادابی در جامعه است، فیلم در تحقق این امر جایگاه ویژه ای دارند. 
دهدار ادامه داد: هنر و بویژه سینما به عنوان هنر هفتم در زمینه بازنمایی مشکلات، چالش‌ها و دغدغه‌های جامعه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و قراردادن آنها در پیش روی تصمیم‌گیرندگان و مدیران مختلف حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نقشی مؤثر ایفا و از سویی دیگر در نهادینه ‌سازی هنجارهای درست، ارزشمند و پذیرفته شده در بین عموم طبقات جامعه نیز سهم عمده‌‌ای دارد.
18 اسفند سالروز تاسیس مدرسه تاریخی سعادت به عنوان روز بوشهر معرفی شده و هر ساله در هفته منتهی به این روز ( 12تا 18 اسفند) ویژه برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و پژوهشی در سطح شهر بوشهر برگزار می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار