نماینده شهرستان های دشتی و تنگستان درمجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم گیری در مورد کالای ته لنجی و برگشت نحوه تخلیه به شیوه قبل به شورای تامین استان بوشهر واگذار شد.
کد خبر: ۵۷۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ 04 March 2018

سید کمال الدین شهریاری افزود: این مهم با پیگیری های انجام شده توسط مسئولان استان و تایید وزیر کشور و وزیر اقتصاد و دارائی و رئیس کل گمرک ایران محقق شده است.
وی بیان کرد: در این راستا شورای تامین استان بوشهر بزودی با برگزاری نشست پیرامون کالای همراه ملوان (ته لنجی) تصمیم گیری می کند.
شهریاری ادامه داد: انتظار می رود با حمایت های استاندار و سایر مسئولان استان بوشهر علاوه بر تصویب مجاز بودن تخلیه کالای ته لنجی هرچه سریعتر کارگروه و کمیسیون اقتصادی دولت با حضور استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان تعاونی لنجداران استان بوشهر تشکیل شود تا بصورت اصولی ایرادات آیین نامه ته لنجی رفع، تصویب و ابلاغ شود.
وی تاکید کرد: با تدبیر و هم اندیشی مسوولان باید دغدغه معیشت مردم مرزنشین و غیور استان بوشهر قانونی و اصولی برطرف شود.
هیات وزیران درجلسه 18/ 5/ 1396 به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن وتجارت و به استناد اصل یکصدوسی وهشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آیین‌نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از 500 تن و ساماندهی و نوسازی آن شناورها را در 18 ماده مصوب کرد. 
براساس ماده 7 این آیین نامه شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از500 تن (لنج تجاری) در صورت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دادن ملوانان شاغل در آن شناور و برخوردار شدن آنان از مزایای بیمه تامین اجتماعی از قبیل بازنشستگی، بیمه درمان، عیدی آخر سال و سایر موارد مربوط، مجاز هستند در هر سال برای هر شناور و هر ملوان حداکثر شش نوبت و در هر نوبت به ازای هر ملوان تا سقف 100 میلیون ریال از معافیت ملوانی مندرج در تبصره (3) ماده (1) این آیین‌نامه استفاده کنند. 
براساس تبصره 2 ماده 7 این آیین نامه نیز معافیت‌های ملوانی برای شناورهای زیر 200 تن حداکثر 6 نفر، برای201 تا 350 تن حداکثر هفت نفر و برای 351 تا 500 تن حداکثر هشت نفر و در هر حال برای حداکثر 6 سفر در طول یکسال اعمال می‌ شود. 
در مناطقی که تعداد سفر متداول شناورها بیش از 6سفر است سفرهای مازاد شناور مشمول معافیت نبوده و ترخیص کالا در هر حال مشمول مقررات صادرات و واردات کشور است. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار