امام جمعه اهرم گفت: متاسفانه معاون امور زنان ریاست جمهوری اعلام داشته ورود زنان به ورزشگاه‌ها هیچ اشکالی از نظر شرعی ندارد که جای تأسف است که چنین نظر می‌دهند و وارد حوزه موضوعات شرعی هم می‌شوند.
کد خبر: ۵۷۳۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ 03 March 2018

حجت‌الاسلام عیسی راستگو در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اهرم ضمن تسلیت سال‌روز وفات حضرت ام‌البنین (ع) اظهار داشت: سال‌روز وفات  حضت ام البنین روز تکریم از مادران و همسران شهداء نام‌گذاری شده است و این اسوه‌های صبر و مقاومت در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن حماسه‌های جاویدی آفریدند که در تاریخ ایران اسلامی خواهد درخشید.

وی افزود: مادران و همسران شهداء پس از دفاع مقدس حضوری پررنگی در عرصه‌های  مختلف و به خصوص عرصه‌های فرهنگی داشتند و خواهند داشت .

وی با اشاره به موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌های مردانه جهت تماشای مسابقات ورزشی، بیان کرد: دولت مصرانه این مسئله را پیگیری و دستور داده است فضایی ایجاد شود که زنان هم  مانند مردان وارد فضاهای ورزشی شوند و بتوانند مسابقات مردان را تماشا نمایند.

راستگو عنوان کرد: بعضی در جامعه معتقدند زنان هم مانند مردان آزاد هستند و می‌توانند برای دیدن مسابقات ورزشی به ورزشگاه‌هایی بروند که مردان در آن ورزش می‌کنند و عده‌ای هم این کار را غیرارزشی می‌دانند که نظرات این دو گروه امروز موجب ایجاد اختلاف در جامعه شده است.

امام جمعه اهرم ادامه داد: افرادی که موافق حضور زنان در ورزشگاه‌ها هستند این را حق زنان می‌دانند و مخالفان هم می‌گویند اگر زنان وارد این نوع مکان‌ها شوند مسائل غیراخلاقی و منکرات در جامعه بیشتر می‌شود و نظرشان این است که آقایانی که در محافل ورزشی نیمه عریان هستند و در شرع اسلام هم نگاه زن به بدن مرد نامحرم  حرام شده است .

وی  با اشاره به نظر مراجع تقلید در خصوص حضور زنان در ورزشگاه‌های مردانه برای تماشای ورزش افزود: مراجع عظام تقلید نظر داده‌اند که جو این ورزشگاه‌ها برای حضور زنان مناسب نیست  و موجب مسائل غیراخلاقی  می‌شود و جایز ندانستند.

راستگو با بیان این که معاون زنان ریاست جمهوری حضور زنان در باشگاه‌های مردان را خالی از مشکل دانسته بیان داشت : متاسفانه معاون امور زنان ریاست جمهوری  اعلام داشته ورود زنان به ورزشگاه‌ها هیچ اشکالی از نظر شرعی ندارد که جای تأسف است که چنین نظر می‌دهند و وارد حوزه موضوعات شرعی هم می‌شوند.

 امام جمعه اهرم گفت : ما معتقدیم در کشور زنان مسائل مهمتری و مشکلات جدی‌تری دارند و دولت و زنان عضو نهاد ریاست جمهوری باید دنبال رفع مشکلات گسترده زنان در حوزه‌های مختلف باشد

وی با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در سطح کشور بیان کرد: همه ساله در سطح کشور جشن نیکوکاری با همکاری کمیته امداد امام (ره) برای کمک به نیازمندان جامعه اسلامی و گسترش فرهنگ انفاق و احسان در آستانه سال نو  برگزار می‌شود که ضروری است هر کس در توان خود در این نوع جشن‌ها شرکت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار