امام جمعه بوشهر شهادت را نماد و تجلی والای مقاومت دانست و گفت: اوج خط مقاومت شهادت است که اگرنباشد مقاومت وجود ندارد.
کد خبر: ۵۷۲۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳ 28 February 2018

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری  ظهر امروز در اختتامیه دومین کنگره شهدای دانشجویان استان بوشهر به نقش مقاومت و شهادت در تحقق تمدن اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: بی تردید نظام اسلامی در اندیشه تحقق تمدنی است که در آن پیشرفت جامعه، عدالت و کرامت انسانی در جغرافیای دنیا و علو و مرتبه انسان در حیات فرا دنیایی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه تمدن اسلامی، تمدنی جامع و برخوردار از منطق حقیقی است تصریح کرد:رجبهه استکبار همواره دارای همه معادلات و ساز و کارهای وسیع بوده و از هر امکاناتی برخوردارند اما خداوند را ندارند در حالیکه جبهه حق حتی اگر هیچ چیز نداشته باشد خدا را دارد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه شهید با شهادت خود به اوج کمال انسانی دست می یابد تاکید کرد:اگر می‌خواهیم در نظم نوین جهان نقش آفرین باشیم باید بر اساس اسلام بیندیشیم  مقاومت کنیم و شهید شویم .

آیت‌الله صفایی بوشهری، شهادت را نماد و تجلی والای مقاومت دانست و گفت: اوج خط مقاومت شهادت است که اگرنباشد مقاومت وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه  شهید با شهادت خود به اوج کمال انسانی و تولید آسمانی دست می‌یابد افزود: در طول تاریخ بعثت انبیا و تحقق تمدن الهی بسیاری از خواص در حوزه جبهه دین مدار مقاومت کرده‌‌اند و شهید شدند.

امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه تحقق تمدن اسلامی و مدیریت نظم نوین جهانی براساس اسلامیت، مقاومت، شجاعت و شهادت است خاطر نشان کرد: به همین سبب حزب الله در فضای خاورمیانه با همین نگاه در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی می‌ایستد و در مدت 33 روز پیروز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم با بیان اینکه شهید خلیل فخرایی شهید شاخص این دانشگاه است گفت:هدف از برگزاری این آیین پاسداشت مقام شامخ شهدا و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در میان قشر دانشجو است.

سعید کشمیری با اشاره به اینکه نخستین کنگره شهدای دانشجو در سال 93 برگزار شد افزود:کنگره شهدای دانشجو هر 2 سال یکبار به میزبانی یکی از دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود که امسال با چهار جشنواره علمی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی آغاز به کار کرده است.

در این آیین ضمن تجلیل از خانواده 49 شهید دانشجو و برگزیدگان جشنواره شهدای دانشجو، از مستند شهید فخرایی و کتاب شهید نادر گنجی رونمایی شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار