مدرسه شهید رجایی روستای جمال آباد کالو شهرستان دیر به عنوان بهترین مکان تفریحی و گردشگری به برای تاسیس اردوگاه دانش آموزی در منطقه بردخون در نظر گرفته شد.
کد خبر: ۵۷۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ 28 February 2018

رئیس اداره آموزش و پرورش بخش بردخون شهرستان دیر سه شنبه شب در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش در دبستان شهید رجایی روستای کالو افزود: مدرسه کالو با تلاش و پیگیری محمد شعرانی سرباز معلم این مدرسه آوازه ای جهانی گرفت و ماندگار شد.
ظهیر محمودی اظهار کرد: اسناد، مدارک و سوابق درخشان مدرسه، ساحل زیبا، فضای مناسب و آشنایی مردم با این مدرسه به عنوان مهم ترین مرکز فرهنگی آموزش و پرورش منطقه سبب شد برای بهره مندی فرهنگیان و دانش آموزان از ثمرات مدرسه، اردوگاه دانش آموزی را در آن بنیان گذاری کنیم.
وی اضافه کرد: پیش از این نمایشگاه ها و برنامه های متعددی در این مدرسه برگزار شده و مسئولان، مردم و اقشار مختلف از ایران و سایر کشورها به روستای کالو سفر کرده اند که تصمیم گرفتیم با وجود کلاس ها و فضای مدرسه، اردوگاهی متفاوت برای استفاده دانش آموزان و فرهنگیان میهن اسلامی راه اندازی کنیم.
سازمان فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در سال 1387مدرسه روستای کالو را با چهار دانش آموز و یک سرباز معلم به عنوان کوچکترین و کم جمعیت‌ترین مدرسه دنیا به ثبت رسانده است.
عبدالمحمد شعرانی سرباز معلم این مدرسه در همان روزهای اولیه سرباز معلمی اش در این مدرسه کوچک که بیشتر از ۴ دانش آموز نداشت را در وبلاگ شخصی اش به نام 'دیر تش باد' معرفی می کرد.
بردخون در فاصله 150 کیلومتری جنوب بوشهر قراردارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار