مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: روستاهای محمد صالحی (گناوه)، زیارت ساحلی (دشتی) و گورک سادات (تنگستان) از این استان در بین 40 نامزد نهایی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور قرار گرفتند.
کد خبر: ۵۶۷۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 18 February 2018

حمیده ماحوزی در روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نشست های خانگی کتابخوانی، اردوهای کتاب‌خوانی، تور دوچرخه سواری، ساحل کتاب، ایجاد باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان در مدارس، رونمایی از کتاب، کتاب خوانی در قایق، تقدیر از کتاب خوانان بالای ٦٠ سال، ایستگاه مطالعه آزاد، طرح ترویج اهدا کتاب، برگزاری اردوهای تفریحی فرهنگی یک روزه با محوریت کتاب و فعال نمودن انجمن ادبی از برنامه های شاخص این سه روستای استان بوشهر است. 
وی یادآورشد: جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اجرا می‌ کند و در قالب آن هر کدام از روستاها طرح‌ها و برنامه‌های خود را جهت ترویج فرهنگ کتاب خوانی به دبیرخانه ارائه می کنند. 
وی بیان کرد: در مجموع یکهزار و 300 روستا طرح های خود را در این خصوص به دبیرخانه ارائه کردندکه از میان این تعداد ٤٠ روستا به مرحله نهایی راه پیدا کرده و در پایان ده روستا یا آبادی عشایری به عنوان روستاها و عشایر دوستدار کتاب معرفی می‌شوند.
ماحوزی گفت:دهیاران، شورای اسلامی روستا، بخشداران، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، مدارس و سایر نهادهای فرهنگی و تشکل‌های مردمی بیشترین نقش را در این راستا دارند.
روستاهای 'چهار روستایی' از شهرستان گناوه و 'درازی' از شهرستان دشتی دوره های گذشته موفق به کسب این عنوان شده بودند.
در سال گذشته شهر بوشهر نیز بعنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب و معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار