سرپرست مدیریت پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی تأمین کننده خوراک مجتمع‌های پتروشیمی از جمله اتان هستند.
کد خبر: ۵۶۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵ 14 February 2018

حسن اسعدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه از وارد مدار شدن فازهای 17و 18 پارس جنوبی در 27 فرودین ماه امسال خبرداد و اظهار داشت: فازهای 17 و 18 پارس جنوبی که پالایشگاه هفتم این  مرکز صنعتی محسوب می‌شود با تولید روزانه بیش از 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین، روزانه بیش از 80 هزار بشکه میعانات گازی، 2 هزار و 550 تن اتان تولید می‌کند.

وی از تولید اتان در پالایشگاه‌های پارس جنوبی به عنوان تامین کننده خوراک پتروشیمی خبرداد و افزود: پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی تأمین کننده خوراک مجتمع‌های پتروشیمی از جمله اتان هستند.

سرپرست مدیریت پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به تولید اتان در فازهای 17 و 18 پارس جنوبی بیان کرد: تولید اتان در پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی در راستای تامین خوراک پتروشیمی‌ها 42 درصد افزایش و به 20 درصد بالاتر از طراحی افزایش یافت.

اسعدی از پایان عملیات تعمیراتی در دو فاز 17  و 18 پارس جنوبی با توان متخصصان داخلی تصریح کرد: با پایان عملیات تعمیرات اساسی و انجام اقدامات اصلاحی تولید اتان پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی افزایش چشمگیری یافت.

وی، با اشاره به اهمیت تولید اتان به عنوان یک محصول با ارزش افزوده و اصلی‌ترین خوراک پتروشیمی‌های عسلویه گفت: یکی از موفقیت‌های بزرگ فازهای 17 و 18 افزایش تولید اتان است.

سرپرست مدیریت پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه  نرخ استحصال اتان از خوراک ورودی در پالایشگاه هفتم نزدیک به 80 درصد است خاطر نشان کرد: این میزان  تولیدبالاترین نرخ استحصال اتان در بین پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی است.

اسعدی افزود: این کار با انجام اقدامات اصلاحی در رفع تنگناها و چالش‌های عملیاتی و بهینه‌سازی فرآیند در فازهای 17 و 18 صورت گرفته و تولید اتان این پالایشگاه حدود 20 درصد بیش از طراحی است.

وی از تولید روزانه بیش از سه هزار تن اتان در پالایشگاه هفتم پارس جنوبی خبرداد و تصریح کرد: فازهای 17 و 18 مطابق طراحی باید 2 هزار و 550 تن اتان تولید کنند که با افزایش صورت گرفته این میزان به 3 هزار و 50 تن در روز رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار