رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهرگفت: تمامی مهارت‌آموزان دوره آموزشی در شرکت کشتی سازی شهید محلاتی بوشهر پس از موفقیت در آزمون جوشکاری مشغول به کار می‌شوند.
کد خبر: ۵۶۵۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 13 February 2018

جمشید مطرقی صبح امروز در بازدید از برنامه آموزشی مهارت‌آموزان در شرکت کشتی سازی شهید محلاتی بوشهر با اشاره به نقش مهارت در ایجاد اشتغال اظهار داشت: کلید حل مشکل بیکاری در جامعه مهارت‌آموزی است که در این راستا آموزش‌ها در کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای رایگان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه حرفه‌های آموزشی گوناگون به مهارت‌آموزان ارائه می‌شود افزود: بر اساس درخواست مهارت‌آموزان و بر اساس نیاز بازار و صنایع، دوره‌های مهارتی برپا می‌شود که به آموزش دیدگان پس از برگزاری آزمون گواهینامه معتبر آموزش فنی و حرفه‌ای واگذار می‌شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با تاکید بر توجه به مهارت‌آموزی بیان کرد: مشکل اشتغال جوانان جویای کار به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی تنها از طریق مهارت آموزی قابل حل است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار کار به تخصص‌های فنی بیشتری نیاز دارد گفت: بر همین اساس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، برای کمک به اشتغال جوانان توسعه آموزشهای مهارتی و حرفه‌ای را در دستور کار قرار داده است.

مطرقی، مهارت آموزی را ضامن اشتغال پایدار دانست و تاکید کرد: برای موفقیت در این زمینه همکاری دستگاههای مرتبط ضروری است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 3 بوشهر با اشاره به نقش مهارت آموزی در توسعه اشتغال خاطر نشان کرد: امروز بازار کار نیازمند بهره‌مندی از مهارتهای تخصصی و فنی است و جوانانی که دارای مهارتهای حرفه‌ای باشند مشکل کمتری برای ورود به بازار کار دارند.

وی، از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فنی و حرفه‌ای و موسسه شهید محلاتی بوشهر خبرداد و افزود: این تفاهم نامه برای آموزش  نیروهای مورد نیاز موسسه در راستای اجرای طرح‌‌های اشتغالزایی منعقد شده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 3 بوشهر، آموزش رشته‌های مهارتی مرتبط با صنایع دریایی را در این موسسه مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در مرحله نخست اجرای این تفاهم‌نامه 100 نفر از متقاضیان آموزش‌های لازم را در رشته‌های مرتبط شامل جوشکاری برق،آرگون و آلومینیوم، مونتاژکاری و سازه‌های دریایی فرا می‌گیرند.

مطرقی با اشاره به تضمین اشتغال مهارت‌آموزان در موسسه شهید محلاتی بیان کرد: تمامی کارآموزان پس از پایان دوره آموزشی در شرکت کشتی سازی شهید محلاتی پس از موفقیت در آزمون جوشکاری مشغول به کار می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار