مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اجرای کامل مدیریت جامع حوزه آبخیز استان بوشهر را ضروری دانست و گفت: حوزه آبخیز رود «آبکره» دشتستان منطقه پایلوت این طرح است.
کد خبر: ۵۶۵۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳ 13 February 2018

سهیل مهاجری دوشنبه‌شب در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت اجرای کامل مدیریت جامع حوزه آبخیز استان بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر ساختار مناسب طرح و انتخاب حوزه آبخیز در منابع طبیعی و آبخیزداری استان مشخص شده است.

وی افزود: مدیریت جامع آبخیز یک فرایند برنامه‌ریزی جامع برای مدیریت چند جانبه با حضور همه ذینفعان در داخل حوزه آبخیز است و انتظار می‌رود فرآیند همکاری دیگر دستگاه‌های استان نیز به زودی تعیین و مشخص شود.

مهاجری اضافه کرد: به دنبال اجرای این طرح تمامی دستگاه‌های مرتبط با هم و به‌صورت یک گروه به طور مشترک در راستای شناسایی مشکلات و منابع مورد توجه در آبخیز و نیز توسعه و اجرای یک برنامه آبخیزداری با راه‌حل‌هایی که پایداری اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی را به همراه داشته باشد، تلاش خواهند کرد.

وی از حوزه آبخیز رود «آبکره» دشتستان به‌عنوان منطقه پایلوت این طرح نام برد و اظهار داشت: در حال حاضر شناسایی جوامع محلی، تشکل‌ها، بهره‌برداران و ذینفعان در حوزه آبخیز توسط تیم اجرایی در منابع طبیعی انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر افزایش سطح دانش عمومی و تخصصی دست‌اندرکاران و ذینفعان و ایجاد محیطی مناسب برای توانمندسازی ذینفعان و برگزاری دوره‌های توانمندسازی جوامع محلی را نیز از دیگر اهداف طرح دانست.

وی چارچوب الگوی اجرایی مدل مدیریت جامع حوزه آبخیز را در هفت گام اصلی توصیف و خاطرنشان کرد: منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای اجرای کامل گام‌های تعریف شده در این طرح نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های مربوطه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار