فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به برخورد شدید با عاملان تیراندازی در عروسی‌ها گفت: این تیراندازی‌ها تاکنون حوادث تلخی در استان را رقم زده است.
کد خبر: ۵۶۵۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳ 13 February 2018

سردار خلیل واعظی دوشنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از عادات و رسوم غلط که در مراسم عروسی وجود دارد، رسم تیراندازی است که افراد زیادی تاکنون بر اثر آن کشته یا زخمی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طی شش سال اخیر بر اثر تیراندازی در عروسی‌های دشتستان هفت نفر کشته و شش نفر زخمی شده‌اند، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون برخورد جدی و قاطع با افرادی که در عروسی‌ها اقدام به تیراندازی می‌کنند خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: تیراندازی در عروسی‌ها باعث می‌شود تا این مراسم به محلی پرمخاطره و پر از تراس برای مردم تبدیل شود و حتی در صورتی که کسی نیز آسیب نبیند برخورد جدی و محکمی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه حمل و استفاده از سلاح شکاری در مجالس عمومی ممنوع است، اضافه کرد: برخی افراد بدون اینکه مهارت و فنون لازم برای تیراندازی را داشته باشند در اماکن عمومی اقدام به تیراندازی می‌کنند.

سردار واعظی استفاده از مواد منفجره غیرمجاز را نیز در عروسی‌ها یک جرم دانست و افزود: با داشتن پروانه حمل سلاح حق تیراندازی ایجاد نمی‌شود و حمل و خریداری و نگهداری غیرمجاز با حبس و جزای نقدی روبرو خواهد بود.

وی خواستار همکاری مردم برای شناسایی و معرفی افرادی که در عروسی‌ها تیراندازی می‌کنند شد و ادامه داد: در یکی از عروسی‌های شهرستان دشتستان یک خانم آسیب دید که پلیس با دریافت کلیپ از مردم توانست ضارب و دیگر تیراندازان را شناسایی کند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر از ابطال مجوز سلاح خاطیان تیراندازی در عروسی‌ها خبر داد و گفت: ایجاد کمپین مردمی مبارزه با اقدام غیرقانونی تیراندازی در جشن‌های عروسی در بخش ارم و بوشکان از اقدامات خوبی است که در این زمینه صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار