وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینمای ایران با تولید میانگین سالانه ۹۰ اثر سینمایی حرف اول را در منطقه می‌زند.
کد خبر: ۵۶۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 03 February 2018

سید عباس صالحی جمعه شب در آیین افتتاح جشنواره فیلم فجر در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر با مقاومت، فرهنگ و هنر نسبت تاریخی دارد و در کشور زبانزد است.

وی افزود: مردم ما در ایران بیش از سه دهه است که ماه بهمن را با دو اتفاق می‌شناسند، یکی جشن‌های پیروزی انقلاب و دیگری فیلم‌های جشنواره فجر و تبدیل به نوستالژی این دهه شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: برخی افراد فکر می‌کردند انقلاب مذهبی شاید نتوان از سینما نام برد اما امام خمینی (ره) در ‌سخنران تاریخی خود از سینما نام برد و اکنون شاهد آن هستیم که چگونه سینما با انقلاب پیوند خورده است.

وی با بیان اینکه در سند چشم انداز ۲۰ ساله ایران برنامه ریزی شده است که کشور در ابعاد مختلف در منطقه اول باشد، عنوان کرد: شاید در برخی از موضوعات راه زیادی داشته باشیم اما اکنون سینمای ایران با تولید میانگین سالانه ۹۰ اثر سینمایی حرف اول را در منطقه می‌زند.

ماحوزی بیان کرد: اکنون سینمای ایران در تولید فیلم پیشرو است و در جهان در فیلم‌های بلند، کوتاه و مستند حرفی برای گفتن دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: سینمای ایران امروز به عنوان سینمای یک کشور نیست بلکه در سطح جهانی نام‌آور است و رقیب بسیاری از فیلم‌سازان مطرح جهان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار