یادواره شهیدان دانش آموز رسول کشاورز، عبدالرسول سهولی و یونس چاردان در دبیرستان آیت الله طالقانی برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۰۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵ 31 January 2018

حجت‌الاسلام سید علی حسینی امام جمعه دیر پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم یادواره شهیدان دانش آموز اظهار داشت: در میان تمام کسانی که به بشریت خدمت کرده‌اند، هیچ کس به پای شهید نمی‌رسد.

حسینی با بیان اینکه شهدا از تمامی هستی خود برای نجات مملکت، انقلاب و ناموس ما گذشتند تا کشور در معرض تجاوز بیگانه ها نباشد، افزود: وقتی در جامعه‌ای کودک، نوجوان و جوانش از مرگ سرخ هراسی نداشت آن جامعه هیچ‌گاه روی ظلت را نخواهد دید.

وی افزود: شهدای دانش‎آموز دفاع از مملکت، دین و ارزش‌های دینی و جهاد را مقدم بر تحصیل دانسته و به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفته و به سوی جبهه‌ها شتافتند و با نثار خون خود در مقابل دشمنان ایستادند.

امام جمعه دیر با بیان اینکه جنگ نرم دشمن خطرناک تر از جنگ ۸ ساله است، گفت: در جنگ سخت دشمن، صدای گلوله و غرش هواپیماهای دشمن شنیده می‌شد اما در جنگ نرم دشمن سعی دارد یا کمرنگ‌کردن ارزش‌ها در جامعه مغز جوان ما شستشو دهد.

آموزشگاه آیت الله طالقانی دیر در سال ۱۳۵۵ راه اندازی شد و به دلیل قدمت بالای آن تحت عنوان مدرسه ماندگار دیر لقب گرفت. این دبیرستان در دفاع مقدس به خاطر اینکه تنها آموزشگاه متوسطه دیر بود نقش بسیار تاثیرگذاری در اعزام جوانان و رزمندگان به جببه های حق علیه باطل ایفا کرد.

این مدرسه از معدود مدارسی در سطح استان بوشهر است که ۱۴ شهید گلگون کفن را تقدیم امام و انقلاب کرده است.

شهید عبدالرسول سهولی، شهید رسول کشاورز، شهید خلیل فخرایی، شهید طالب ابراهیمی، شهید محمد اندرخور، شهید حمزه ابراهیمی، شهید حسین سلمانی ، شهید عبدالرسول بلغار، شهید عباس فخرایی ،شهید حسین حسینزاده، شهید امرالله تنگسانی، شهید موسی دوراهکی و شهید حیدر مغدانی شهدای دانش‌آموزی دبیرستان آیت الله طالقانی هستند.

یادواره شهیدان دانش آموز رسول کشاورز، عبدالرسول سهولی و یونس چاردان با حضور فرماندار، رئیس دادگستری و رئیس آموزش و پرورش و خانواده معظم شهدا در دبیرستان آیت الله طالقانی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار