مجری سد باغان شهرستان دشتی گفت: اعتبار کل طرح سد باغان در استان بوشهر ۳۳۳ میلیون یوان چین و مدت زمان پیش بینی شده برای تکمیل آن ۳ سال است.
کد خبر: ۵۵۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ 29 January 2018

سید مرتضی راد ظهر امروز در بررسی روند اجرای سد باغان در شهرستان دشتی با بیان اینکه مطالعات سد باغان از سال 1376 آغاز و در سال 1392 مرحله نخست مطالعات آن به پایان رسید اظهار داشت: همزمان با پایان یافتن فاز مطالعات، فرآیندهای مربوط به تامین اعتبار پروژه سد باغان آغاز شد و با توجه به شرایط موجود، استفاده از فاینانس خارجی در دستور کار قرار گرفت.

نماینده مجری طرح سد و خط انتقال باغان با اشاره به انتخاب فاینانسر و پیمانکار در سال 1393 بیان کرد: عملیات اجرایی زیرساخت‌های سد باغان شامل سیستم انحراف در بهمن ماه سال 1393 شروع و در دی ماه 1395 با حضور وزیر وقت، تکمیل و آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه این سیستم انحراف در فاصله‌ای کمتر از یک ماه پس از زمان افتتاح مورد آزمونی جدی قرار گرفت گفت: در این آزمون موفق به کنترل سیلابی به ارتفاع 3 متر بیشتر از ارتفاع فرازبند به مدت 8 ساعت شد.

راد پیشرفت فیزیکی پروژه سد باغان را 15 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: در اجرای سد باغان تاکنون سیستم انحراف، تجهیز کارگاه و تکمیل بچینگ و سنگ شکن اجرا شده و ساخت دایک جانبی و جاده دسترسی از دایک به بدنه اصلی در حال اجرایی شدن است.

نماینده مجری طرح سد و خط انتقال باغان ، پیشرفت خاکبرداری بدنه اصلی سد باغان را 65 درصد دانست و خاطر نشان کرد: خاکبرداری دایک جانبی نیز پیشرفت 80 درصدی دارد به به سبب نهایی نشدن فاینانس خارجی که 85 درصد از اعتبار مالی پروژه بر عهده آن است، در حال حاضر سرعت اجرای پروژه کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اعتبار کل اجرای سد باغان 333 میلیون یوان چین و مدت زمان پیش بینی شده برای تکمیل آن 3 سال است خاطر نشان کرد: با توجه به اجرای زیرساخت‌ها و تجهیز کارگاه، در صورت تخصیص به موقع و کامل اعتبار، توانایی تکمیل پروژه در بازه زمانی کوتاه‌تری نیز وجود دارد.

راد به تشریح پیشرفت عملیات اجرایی خط انتقال باغان پرداخت و گفت: برای انتقال 8.1 میلیون متر مکعب سهم آب شرب و صنعت، مطالعات خط انتقال آب سد باغان از سال 1388 آغاز شد.

وی با بیان اینکه این خط انتقال از نوع فولادی و دارای دو ایستگاه پمپاژ و دو مخزن 5 هزار متر مکعبی است افزود: این خط انتقال می‌تواند آب را از محل سد باغان تا تاسیسات انتقال آب شرکت پالایشگاه فجر جم واقع در تنگمان و جمال آباد جم انتقال می‌دهد.

نماینده مجری طرح سد و خط انتقال باغان اظهار داشت: مناقصه این پروژه در تابستان 1396 برگزار و از آبان ماه امسال پروژه به پیمانکار تحویل داده شده است.

راد پیشرفت فیزیکی پروژه خط انتقال آب از سد باغان را 3 درصد و مطابق با برنامه زمان بندی دانست و افزود: این پروژه با پیش بینی زمان بندی 2 ساله و با 460 میلیارد ریال بودجه از اعتبارات شرکت پالایشگاه فجر جم در حال انجام است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار